5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A rekkenő hőségben számottevően csökkent a tévénézők száma, igaz ebben az iskolai szünet és a nyaraláshoz ideális idő mellett a gyengébb műsorkínálat is közrejátszott. A sajátgyártású műsorok és a sorozatok új epizódjainak helyét már többnyire ismétlések vették át. Igaz, a hét egyetlen premierje átütő sikert aratott az RTL-en.

Bár a csatornák szerint a nyaralások miatt ezekben a hónapokban alacsonyabb a nézői érdeklődés, a műsorkínálatot tekintve sokkal inkább tűnik tyúk-tojás problémának a kérdés. A kínálatban ugyanis esetenként olyan gyenge programok szerepelnek, amelyek "csodák-csodájára" senkit sem érdekelnek. Így gyakran nem egyértelmű, hogy a nézhetetlen programok vagy a nyaraló emberek miatt alacsonyabb a tévék előtt ülők száma.

Minden bizonnyal az igazság ezúttal is „középen lehet”, ám mivel a hirdetési kampányok – néhány szezonális terméktől eltekintve – nyáron nem pörögnek olyan intenzitással, mint az év más szakaszaiban, ezért a tévécsatornák már csak ezért sem erőltetik az erősebb kínálatot. A fenti okfejtés bizonyítékai már a 25. heti magyar tévés adatokban is tükröződtek, hiszen a nézők száma a néhány héttel korábbi értékektől elmaradt.

Ráadásul ahogy haladunk előre a nyárban, úgy kerül egyre kevesebb friss sajátgyártású produkció (napi sorozat, reality, vagy éppen tehetségkutató) adásba. A Barátok közt egyelőre még látható volt az RTL Klubon, ám hamarosan a Berényi család is "nyaralni megy", helyette pedig vetélkedőt nézhetünk (ismétlésről). A külföldi sorozatokból is többnyire már korábban vetített részekkel találkozhatunk, így ezek sem hoznak az új epizódokhoz hasonló tömegeket lázba.

Mindössze egy új premier volt a múlt héten, az RTL Klub új sorozata, a Revolution jól is szerepelt. A csütörtökön vetített első két rész a hét legnézettebb műsora volt a 18-49-es korosztályban. Nagy kérdés persze, hogy a széria mennyire tudja megtartani a nézőket, hiszen tavasszal A zöld íjász című sorozat is nagyon magas számokkal indított, jelenleg pedig a csatorna átlagos közönségarányát sem éri el főműsoridőben. A Revolution kapcsán a nyári uborkaszezon miatt ilyen drasztikus visszaesésre talán nem kerül sor, az ugyanakkor figyelmeztető lehet, hogy a csütörtöki duplarész során a második epizódra közel negyvenezerrel (482 ezer helyett 446 ezer) voltak kevesebben kíváncsiak a kereskedelmi célcsoportban, mint az elsőre.

Amit még érdemes megjegyezni, hogy a magas szintű focit továbbra is szeretik a nézők. A jelenleg is zajló Konföderációs kupa ugyan elsősorban a sportág népszerűsítését és a jövő évi világbajnokság rendezőinek a felkészülését szolgálja, a magyar nézők azonban így is jelentős számmal csodálták Neymarék trükkjeit. A szép lányok azonban úgy tűnik, hidegen hagyta a nézőket. Ugyan a TV2 már a korábbi években sem tett jó lóra - az igen egyszerűen - A szépségkirálynő címmel futó választással, ezúttal azonban talán nem túlzás telített betlinek titulálni a számszerű eredményeket. A műsor közönségaránya alapján nyolcból mindössze egy 18-49 év közötti nézhette, amely az általunk fellelt korábbi adatok alapján az eddigi leggyengébb produkció volt. Pedig még némi botrány is fűszerezte az eseményt, mert a harmadik helyezett versenyző nem fogadta el az egyik díjat, ráadásul a műsorvezetőket váratlan kihívás elé állító Kocsis Korinna mellett más versenyzők is olyan megjegyzéseket tettek, miszerint előre le voltak osztva a helyek. Szerény véleményünk az, hogy ha a versenyzők így gondolták, akkor azt jobb lett volna a döntő előtt világgá kürtölni, talán segített volna a nézettség növelésében és a transzparens döntéshozatalban is.

A 25. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 22 százalék lett, miután minden este maga mögé utasította a piacvezető a kihívóit. A TV2 megérezte sikeres programjának, Az ének iskolájának a végét, hiszen közel két százalékpontot veszítve ezúttal a készülékek előtt ülők 16,3 százalékát érte el. A harmadik helyért ezúttal nem volt túl szoros a küzdelem, azt a Cool (6,1% SHR) szerezte vissza. Ezt követően azonban holtverseny lett, az M1 és a F+ egyaránt a nézők átlagosan 5,4 százalékát szórakoztatta esténként. Magához képest jelentősen javítva, de így is lemaradt a többiektől a Viasat3 4,5 százalékkal.

Hétfőn a Dr. Csont két epizóddal jelentkezett, ám ezeket korábban már láthatták a nézők, így az RTL átlagos számaitól elmaradt a sikersorozat közönségaránya. A TV2-n adott két NCIS sorozatot így is maga mögé tudta utasítani. Kedden Jean Reno filmje megint csak bukdácsolt, a Kivonat című film is csak kevéssel maradt el tőle. Szerdán a Szulejmán valamint a Sherlock és Watson leginkább egymást és a csatornájuk átlagát múlta alul. Igaz, ekkor a már emlegetett labdarúgó meccsek egyike is konkurenciát jelentett.

Csütörtökön a fent említett Revolution volt az érdeklődés középpontjában. Érdekességként megjegyeznénk, hogy az adásonként 18 millió forintért készülő Fábry című showműsor múlt heti részét a 18-49-es korosztályból 56 ezren nézték. Bár egy tévéműsor és egy újságcikk összehasonlítása torz eredményeket hozhat, de az mfor.hu egy-egy jól sikerült írása is hasonló számú érdeklődőt ér el…

A két nagy kereskedelmi csatorna között a legszorosabb verseny pénteken volt, az RTL Klub és A zöld íjász (viszonylag alacsony nézettsége ellenére) ugyan még megnyerte az idősávját, ám azt követően a TV2 feljött, és a Kabalapasi című vígjáték révén az est második felében nyert. Szombaton a gyengécske szépségkirálynő választás helyett a Keresztes hadjárat farmerban, majd a Halálos fegyvert nézték a magyarok. Vasárnap ismét szorosabb lett a két csatorna között a verseny, a Garfield 2. és az 50 első randi még fej-fej mellett végzett, ám a nagyobb nézői érdeklődést kiváltó Szükségállapot révén az RTL bebiztosította az utolsó napi győzelmét is a 18-49-es korcsoportban.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!