Bár a csatornák szerint a nyaralások miatt ezekben a hónapokban alacsonyabb a nézői érdeklődés, a műsorkínálatot tekintve sokkal inkább tűnik tyúk-tojás problémának a kérdés. A kínálatban ugyanis esetenként olyan gyenge programok szerepelnek, amelyek "csodák-csodájára" senkit sem érdekelnek. Így gyakran nem egyértelmű, hogy a nézhetetlen programok vagy a nyaraló emberek miatt alacsonyabb a tévék előtt ülők száma.
Minden bizonnyal az igazság ezúttal is „középen lehet”, ám mivel a hirdetési kampányok – néhány szezonális terméktől eltekintve – nyáron nem pörögnek olyan intenzitással, mint az év más szakaszaiban, ezért a tévécsatornák már csak ezért sem erőltetik az erősebb kínálatot. A fenti okfejtés bizonyítékai már a 25. heti magyar tévés adatokban is tükröződtek, hiszen a nézők száma a néhány héttel korábbi értékektől elmaradt.
Ráadásul ahogy haladunk előre a nyárban, úgy kerül egyre kevesebb friss sajátgyártású produkció (napi sorozat, reality, vagy éppen tehetségkutató) adásba. A Barátok közt egyelőre még látható volt az RTL Klubon, ám hamarosan a Berényi család is "nyaralni megy", helyette pedig vetélkedőt nézhetünk (ismétlésről). A külföldi sorozatokból is többnyire már korábban vetített részekkel találkozhatunk, így ezek sem hoznak az új epizódokhoz hasonló tömegeket lázba.
Mindössze egy új premier volt a múlt héten, az RTL Klub új sorozata, a Revolution jól is szerepelt. A csütörtökön vetített első két rész a hét legnézettebb műsora volt a 18-49-es korosztályban. Nagy kérdés persze, hogy a széria mennyire tudja megtartani a nézőket, hiszen tavasszal A zöld íjász című sorozat is nagyon magas számokkal indított, jelenleg pedig a csatorna átlagos közönségarányát sem éri el főműsoridőben. A Revolution kapcsán a nyári uborkaszezon miatt ilyen drasztikus visszaesésre talán nem kerül sor, az ugyanakkor figyelmeztető lehet, hogy a csütörtöki duplarész során a második epizódra közel negyvenezerrel (482 ezer helyett 446 ezer) voltak kevesebben kíváncsiak a kereskedelmi célcsoportban, mint az elsőre.
Amit még érdemes megjegyezni, hogy a magas szintű focit továbbra is szeretik a nézők. A jelenleg is zajló Konföderációs kupa ugyan elsősorban a sportág népszerűsítését és a jövő évi világbajnokság rendezőinek a felkészülését szolgálja, a magyar nézők azonban így is jelentős számmal csodálták Neymarék trükkjeit. A szép lányok azonban úgy tűnik, hidegen hagyta a nézőket. Ugyan a TV2 már a korábbi években sem tett jó lóra - az igen egyszerűen - A szépségkirálynő címmel futó választással, ezúttal azonban talán nem túlzás telített betlinek titulálni a számszerű eredményeket. A műsor közönségaránya alapján nyolcból mindössze egy 18-49 év közötti nézhette, amely az általunk fellelt korábbi adatok alapján az eddigi leggyengébb produkció volt. Pedig még némi botrány is fűszerezte az eseményt, mert a harmadik helyezett versenyző nem fogadta el az egyik díjat, ráadásul a műsorvezetőket váratlan kihívás elé állító Kocsis Korinna mellett más versenyzők is olyan megjegyzéseket tettek, miszerint előre le voltak osztva a helyek. Szerény véleményünk az, hogy ha a versenyzők így gondolták, akkor azt jobb lett volna a döntő előtt világgá kürtölni, talán segített volna a nézettség növelésében és a transzparens döntéshozatalban is.
A 25. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 22 százalék lett, miután minden este maga mögé utasította a piacvezető a kihívóit. A TV2 megérezte sikeres programjának, Az ének iskolájának a végét, hiszen közel két százalékpontot veszítve ezúttal a készülékek előtt ülők 16,3 százalékát érte el. A harmadik helyért ezúttal nem volt túl szoros a küzdelem, azt a Cool (6,1% SHR) szerezte vissza. Ezt követően azonban holtverseny lett, az M1 és a F+ egyaránt a nézők átlagosan 5,4 százalékát szórakoztatta esténként. Magához képest jelentősen javítva, de így is lemaradt a többiektől a Viasat3 4,5 százalékkal.
Hétfőn a Dr. Csont két epizóddal jelentkezett, ám ezeket korábban már láthatták a nézők, így az RTL átlagos számaitól elmaradt a sikersorozat közönségaránya. A TV2-n adott két NCIS sorozatot így is maga mögé tudta utasítani. Kedden Jean Reno filmje megint csak bukdácsolt, a Kivonat című film is csak kevéssel maradt el tőle. Szerdán a Szulejmán valamint a Sherlock és Watson leginkább egymást és a csatornájuk átlagát múlta alul. Igaz, ekkor a már emlegetett labdarúgó meccsek egyike is konkurenciát jelentett.
Csütörtökön a fent említett Revolution volt az érdeklődés középpontjában. Érdekességként megjegyeznénk, hogy az adásonként 18 millió forintért készülő Fábry című showműsor múlt heti részét a 18-49-es korosztályból 56 ezren nézték. Bár egy tévéműsor és egy újságcikk összehasonlítása torz eredményeket hozhat, de az mfor.hu egy-egy jól sikerült írása is hasonló számú érdeklődőt ér el…
A két nagy kereskedelmi csatorna között a legszorosabb verseny pénteken volt, az RTL Klub és A zöld íjász (viszonylag alacsony nézettsége ellenére) ugyan még megnyerte az idősávját, ám azt követően a TV2 feljött, és a Kabalapasi című vígjáték révén az est második felében nyert. Szombaton a gyengécske szépségkirálynő választás helyett a Keresztes hadjárat farmerban, majd a Halálos fegyvert nézték a magyarok. Vasárnap ismét szorosabb lett a két csatorna között a verseny, a Garfield 2. és az 50 első randi még fej-fej mellett végzett, ám a nagyobb nézői érdeklődést kiváltó Szükségállapot révén az RTL bebiztosította az utolsó napi győzelmét is a 18-49-es korcsoportban.
mfor.hu