A pontos számok azt mutatják, hogy a munkakeresők 43 százaléka használja az internetet munkakeresésre vagy az önéletrajz elküldésére. A felmérésből az is kiderült, hogy ez a csoport alakítja napjaink munkakeresési stratégiáit is. A cég az eredmények alapján három csoportra osztotta az álláskeresőket:
Az első kategóriába tartoznak azok, akik az interneten keresgélnek, majd elküldik az önéletrajzukat, iletve feliratkoznak különböző hírlevelekre. Ők alkotják a legnagyobb csoportot. A második csoportba azok tartoznak, akik a klasszikus módszereket részesítik előnyben: fejvadász cégekhez járnak, munkaközvetítő irodákat keresnek fel. Ebbe a kategóriába tartozik az álláskeresők 38 százaléka. A harmadik, legkisebb csoportba azok tartoznak, akik még tradicionálisabban keresnek munkát, például levélben küldik el a jelentkezést. Ők mindössze az összes álláskereső 19 százalékát adják.
A legtöbb megkérdezett a gyorsaságot tartja a legfontosabbnak a munkakeresésnél, a válaszadók több mint fele szerint minél hamarabb jelentkezni kell egy álláshirdetésre. Az emberek mintegy negyede látja úgy, hogy az internet használata a legfontosabb, mivel így kevesebb időt töltenek a keresgéléssel, míg 13 százalék szerint a legfontosabb ismérve a sikeres álláskeresésnek, hogy egyszerre több pozíciót kell megpályázni.
Az online álláskeresők nagy része a fiatal korosztályból kerül ki, az idősebbek viszont még mindig arra esküsznek, hogy barátaikat, ismerőseiket hívják fel, ha éppen nincs munkájuk.
A felmérést kommentáló szakember szerint a közösségi oldalak egyre nagyobb elterjedése is segít a munkakeresésben, így ugyanis az ember könnyebben elérheti több ismerősét egyszerre.