4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az utolsó adásra sem sikerült kiugró közönségaránnyal búcsúzni a Vundersőn és Zuperszexi című showműsornak, pedig az elmúlt napokban a műsorvezető, Sebestyén Balázs viszonylag sokat szerepelt a magyar médiában. Bár az RTL Klub illetékesei szerint nem szűnik meg a műsor, csak az első széria ér véget, meglepő lenne a folytatás. Balázsék műsora azonban akár sikeresnek is mondható, ha a Frizbihez viszonyítjuk, pedig kevés olyan celeb van kishazánkban, aki annyit szerepelne a bulvárlapokban, mint Hajdú Péter.

Sokat foglalkoztunk az elmúlt hetekben a Vundersőn és Zuperszexi című műsorra, igaz, a magyar médiára fókuszáló más siteok is megtették ugyanezt, legyen szó az egyes adásokban elhangzó be-, illetve kiszólásokról, vagy a lehetséges folytatásról. Azt korábban megírtuk, hogy a nézettségi versenyben lemaradt a Sebestyén Balázs fémjelezte show: miközben a csatorna átlagos közönségaránya 25-28 százalék között mozgott az elmúlt hetekben, a Vundersőn csak 20 százalék körüli szintre volt képes.

Ráadásul a közönség sem zárta a szívébe a műsort, mind a nézőktől, mind a szakértőktől éles kritikát kapott. Nem véletlen, hogy a szaksajtó elkönyvelte a műsor befejezését, miután kiderült, hogy az idei évre mindössze kilenc adást tervezett az RTL Klub. A csatorna illetékesei ennek kapcsán a napokban jelezték, 2013-ban valóban nem lesz több adás a showműsorból, ám arról még nem született döntés, hogy teljesen megszűnne, más kérdés, hogy a folytatás kapcsán sincsenek konkrétumok. Így azt mondhatuk, hogy az első évad fináléja sem sikerült jobban, mint az ősz folyamán az adások többsége. A vendégként Puzsér Róbertet is bevető talkshow átlagosan 20 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmileg fontos 18-49-es célcsoportban.

Balázsék számokban mérhető teljesítményétől aligha lehet elragadtatva a csatorna menedzsmentje, ám a Vundersőn teljesítményét más hasonló műsorok tükrében is érdemes vizsgálni. A TV2 beszélgetős bulvárműsora, a Frizbi, ugyanis örülne ha csak közel ilyen jó számokat hozna, a 18-49-es korosztályt vizsgálva a nézőszáma alig ötöde az RTL Klubon vasárnap futó műsorénak. Ez pedig már csak azért is kellemetlen, mert a gyengébb produkciók kapcsán eddig hatásos érv volt, hogy az emberek erre vevők, de abból a szempontból is érdekes, hogy a műsorvezető Hajdú Péter a magyar bulvársajtó egyik kedvenc figurája, a műsor iránti érdeklődés viszont a médiamegjelenésekre is kihathat a jövőben, tovább csökkentve Hajdú Péter műsorai kapcsán a nézői aktivitást.


A korábbi évek számait figyelve meglepő, az idei fejlemények alapján azonban a várt módon robog a végső eredemény felé az X-Faktor, amely ezúttal sem tudott előre lépni, a 30 százalék feletti közönségarányt ugyanakkor stabilan tartják. Bár a tehetségkutató műsor egyik döntősének korábbi életével sokat foglalkozott a magyar média, ez azonban legalább annyi ellendrukkert szült, mint amennyi új nézőt hozott. A három évad óta tartó "szokás", hogy csak férfi versenyző nyerhet mindenestre biztos, hogy idén megdől. Az X-Faktor jövő hétvégi fináléjában ugyanis vagy két női versenyző, vagy egy csapat és egy női versenyző fog küzdeni a végső győzelemért.

Ha már búcsúk, akkor érdemes megemlékezni a Sztárban sztár című műsorról is. Ennek kapcsán sem volt egyértelmű a fogadtatás, a profi énekesek névsora kapcsán is voltak fanyalgások, de a szereplők egészen belerázódtak a szezon végére, és kifejezetten ötletes és szórakoztató produkciókat kaptak a nézők. Csodát a műsor így sem tudott tenni, hiszen a teljes lakosságnál 34 százalékkal végzett, míg a 18-49 közöttieknél ez a mutató 31 százalék lett.

A nézettséget tekintve a piacvezető csatorna vitathatatlanul az RTL Klub, a múlt héten is a főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva hét estéből hetet megnyert. A 49. héten a piacvezető közönségaránya átlagosan 25,7, míg a TV2-é 16,0 százalék lett. A két nagy kereskedelmi csatorna mögött ismét az RTL partnercsatornái, a Cool (6% SHR), és a F+ végeztek. Hetek óta nem túl acélosan, de annál stabilabban 4 százalék körüli szintet hoz a Viasat3 (4,3% SHR), míg a középmezőny sereghajtója ismét a közszolgálati csatorna, az M1 lett (3,6% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!