4p

Az utolsó adásra sem sikerült kiugró közönségaránnyal búcsúzni a Vundersőn és Zuperszexi című showműsornak, pedig az elmúlt napokban a műsorvezető, Sebestyén Balázs viszonylag sokat szerepelt a magyar médiában. Bár az RTL Klub illetékesei szerint nem szűnik meg a műsor, csak az első széria ér véget, meglepő lenne a folytatás. Balázsék műsora azonban akár sikeresnek is mondható, ha a Frizbihez viszonyítjuk, pedig kevés olyan celeb van kishazánkban, aki annyit szerepelne a bulvárlapokban, mint Hajdú Péter.

Sokat foglalkoztunk az elmúlt hetekben a Vundersőn és Zuperszexi című műsorra, igaz, a magyar médiára fókuszáló más siteok is megtették ugyanezt, legyen szó az egyes adásokban elhangzó be-, illetve kiszólásokról, vagy a lehetséges folytatásról. Azt korábban megírtuk, hogy a nézettségi versenyben lemaradt a Sebestyén Balázs fémjelezte show: miközben a csatorna átlagos közönségaránya 25-28 százalék között mozgott az elmúlt hetekben, a Vundersőn csak 20 százalék körüli szintre volt képes.

Ráadásul a közönség sem zárta a szívébe a műsort, mind a nézőktől, mind a szakértőktől éles kritikát kapott. Nem véletlen, hogy a szaksajtó elkönyvelte a műsor befejezését, miután kiderült, hogy az idei évre mindössze kilenc adást tervezett az RTL Klub. A csatorna illetékesei ennek kapcsán a napokban jelezték, 2013-ban valóban nem lesz több adás a showműsorból, ám arról még nem született döntés, hogy teljesen megszűnne, más kérdés, hogy a folytatás kapcsán sincsenek konkrétumok. Így azt mondhatuk, hogy az első évad fináléja sem sikerült jobban, mint az ősz folyamán az adások többsége. A vendégként Puzsér Róbertet is bevető talkshow átlagosan 20 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmileg fontos 18-49-es célcsoportban.

Balázsék számokban mérhető teljesítményétől aligha lehet elragadtatva a csatorna menedzsmentje, ám a Vundersőn teljesítményét más hasonló műsorok tükrében is érdemes vizsgálni. A TV2 beszélgetős bulvárműsora, a Frizbi, ugyanis örülne ha csak közel ilyen jó számokat hozna, a 18-49-es korosztályt vizsgálva a nézőszáma alig ötöde az RTL Klubon vasárnap futó műsorénak. Ez pedig már csak azért is kellemetlen, mert a gyengébb produkciók kapcsán eddig hatásos érv volt, hogy az emberek erre vevők, de abból a szempontból is érdekes, hogy a műsorvezető Hajdú Péter a magyar bulvársajtó egyik kedvenc figurája, a műsor iránti érdeklődés viszont a médiamegjelenésekre is kihathat a jövőben, tovább csökkentve Hajdú Péter műsorai kapcsán a nézői aktivitást.


A korábbi évek számait figyelve meglepő, az idei fejlemények alapján azonban a várt módon robog a végső eredemény felé az X-Faktor, amely ezúttal sem tudott előre lépni, a 30 százalék feletti közönségarányt ugyanakkor stabilan tartják. Bár a tehetségkutató műsor egyik döntősének korábbi életével sokat foglalkozott a magyar média, ez azonban legalább annyi ellendrukkert szült, mint amennyi új nézőt hozott. A három évad óta tartó "szokás", hogy csak férfi versenyző nyerhet mindenestre biztos, hogy idén megdől. Az X-Faktor jövő hétvégi fináléjában ugyanis vagy két női versenyző, vagy egy csapat és egy női versenyző fog küzdeni a végső győzelemért.

Ha már búcsúk, akkor érdemes megemlékezni a Sztárban sztár című műsorról is. Ennek kapcsán sem volt egyértelmű a fogadtatás, a profi énekesek névsora kapcsán is voltak fanyalgások, de a szereplők egészen belerázódtak a szezon végére, és kifejezetten ötletes és szórakoztató produkciókat kaptak a nézők. Csodát a műsor így sem tudott tenni, hiszen a teljes lakosságnál 34 százalékkal végzett, míg a 18-49 közöttieknél ez a mutató 31 százalék lett.

A nézettséget tekintve a piacvezető csatorna vitathatatlanul az RTL Klub, a múlt héten is a főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva hét estéből hetet megnyert. A 49. héten a piacvezető közönségaránya átlagosan 25,7, míg a TV2-é 16,0 százalék lett. A két nagy kereskedelmi csatorna mögött ismét az RTL partnercsatornái, a Cool (6% SHR), és a F+ végeztek. Hetek óta nem túl acélosan, de annál stabilabban 4 százalék körüli szintet hoz a Viasat3 (4,3% SHR), míg a középmezőny sereghajtója ismét a közszolgálati csatorna, az M1 lett (3,6% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!