3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Május elsejétől megszűnik a 98-as oktánszámú benzin forgalmazása a kutakon. Meg nem erősített hírek szerint a 98-as egyszerűen kikopott, mert sem nem átlagos, sem nem prémium. Az érdektelenség sorsára jutott üzemanyagot talán csak azok sajnálják, akik eddig ezt a drágább verziót használták az utazási költség elszámolásához. Mfor.hu háttér.

Napjai megszámlálhatók

Április 30-án lehet utoljára 98-as benzint vásárolni - értesült a holtankoljak.hu portál. A megszüntetés oka az, hogy a se ide, se oda nem tartozó üzemanyag iránt - amely a legelterjedtebb 95-ös és a prémium kategória között van - egyszerűen megszűnt az érdeklődés. A Molt hiába kértük, hogy erősítse vagy cáfolja az információt, választ mindeddig nem kaptunk.

Az ásványolaj-szövetség szerint az első negyedévben még valamivel több mint húszmillió liter 98-ast forgalmaztak a kutaknál, ami majd húsz százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt az első negyedévben. Ami még látványosabb: a 95-ösből több mint tizenhétszer többet adtak el három hónap alatt, mint a 98-asból.

A visszaesés folyamatos, sőt a töltőállomás-specialista weblap szerint valamennyire szándékolt is a visszaszorítás. Legalábbis az utóbbi idők áremelései ezt indokolhatják. A folyamatos drágítással ugyanis igyekeztek még inkább elvenni a kedvet ettől az üzemanyagtól, hogy a kivonása zökkenőmentesen valósulhasson meg. Egyes hírek szerint több kúton már nem is lehet kapni 98-ast.

Prémium a válogatósoknak

Aki továbbra is a jobb üzemanyaghoz ragaszkodik, az választhat valamilyen prémium kategóriába tartozó benzinből. Így a Molnál tankolhat Tempo 99 Evót, a Shellnél V-Powert, az OMV-nél Super 100 névre keresztelt extrát. A többi autós azonban vélhetően áttér majd a 95-ös oktánszámú verzióra. Az árbeli eltérés a 95-ös és a 98-as között átlagosan tíz-húsz forint, a prémium üzemanyag literje pedig 320 forint körüli összegért kapható.

Persze lehet, hogy a cégautósok most szívják a fogukat. Sokan ugyanis úgy számolják el annak és a munkába járás költségeit, hogy - a hivatalosan elszámolható üzemanyagok árait figyelembe véve - 95-öst tankolnak, a papíron viszont a drágább 98-ast tüntetik fel. Nekik minden bizonnyal az elszámolásban is vissza kell térni a 95-öshöz, mert a munkáltató vagy az adóhatóság valószínűleg nem fogja elhinni, hogy a Suzuki csak prémium benzinnel tud menni.

Ólmozott múlt

Nem ez az első eset egyébként, hogy eltűnik a piacról egy üzemanyagfajta. Három éve - épp az uniós csatlakozáshoz igazítva - szüntette meg a Mol a 91-es és 91-es keverék motorbenzinek forgalmazását. Akkor a döntést a két üzemanyag rendkívül szennyező voltával magyarázta.

Persze akkor ezért az üzemanyagért sem álltak sorba: a kereslet folyamatosan csökkent iránta, mivel az azt fogyasztó kétüteműek egyre intenzívebben koptak ki a forgalomból. A 98-as ólmozott verziójának pedig még korábban, 1999-ben mondott búcsút a Mol.

F. SZ. E.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!