3p

Május elsejétől megszűnik a 98-as oktánszámú benzin forgalmazása a kutakon. Meg nem erősített hírek szerint a 98-as egyszerűen kikopott, mert sem nem átlagos, sem nem prémium. Az érdektelenség sorsára jutott üzemanyagot talán csak azok sajnálják, akik eddig ezt a drágább verziót használták az utazási költség elszámolásához. Mfor.hu háttér.

Napjai megszámlálhatók

Április 30-án lehet utoljára 98-as benzint vásárolni - értesült a holtankoljak.hu portál. A megszüntetés oka az, hogy a se ide, se oda nem tartozó üzemanyag iránt - amely a legelterjedtebb 95-ös és a prémium kategória között van - egyszerűen megszűnt az érdeklődés. A Molt hiába kértük, hogy erősítse vagy cáfolja az információt, választ mindeddig nem kaptunk.

Az ásványolaj-szövetség szerint az első negyedévben még valamivel több mint húszmillió liter 98-ast forgalmaztak a kutaknál, ami majd húsz százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt az első negyedévben. Ami még látványosabb: a 95-ösből több mint tizenhétszer többet adtak el három hónap alatt, mint a 98-asból.

A visszaesés folyamatos, sőt a töltőállomás-specialista weblap szerint valamennyire szándékolt is a visszaszorítás. Legalábbis az utóbbi idők áremelései ezt indokolhatják. A folyamatos drágítással ugyanis igyekeztek még inkább elvenni a kedvet ettől az üzemanyagtól, hogy a kivonása zökkenőmentesen valósulhasson meg. Egyes hírek szerint több kúton már nem is lehet kapni 98-ast.

Prémium a válogatósoknak

Aki továbbra is a jobb üzemanyaghoz ragaszkodik, az választhat valamilyen prémium kategóriába tartozó benzinből. Így a Molnál tankolhat Tempo 99 Evót, a Shellnél V-Powert, az OMV-nél Super 100 névre keresztelt extrát. A többi autós azonban vélhetően áttér majd a 95-ös oktánszámú verzióra. Az árbeli eltérés a 95-ös és a 98-as között átlagosan tíz-húsz forint, a prémium üzemanyag literje pedig 320 forint körüli összegért kapható.

Persze lehet, hogy a cégautósok most szívják a fogukat. Sokan ugyanis úgy számolják el annak és a munkába járás költségeit, hogy - a hivatalosan elszámolható üzemanyagok árait figyelembe véve - 95-öst tankolnak, a papíron viszont a drágább 98-ast tüntetik fel. Nekik minden bizonnyal az elszámolásban is vissza kell térni a 95-öshöz, mert a munkáltató vagy az adóhatóság valószínűleg nem fogja elhinni, hogy a Suzuki csak prémium benzinnel tud menni.

Ólmozott múlt

Nem ez az első eset egyébként, hogy eltűnik a piacról egy üzemanyagfajta. Három éve - épp az uniós csatlakozáshoz igazítva - szüntette meg a Mol a 91-es és 91-es keverék motorbenzinek forgalmazását. Akkor a döntést a két üzemanyag rendkívül szennyező voltával magyarázta.

Persze akkor ezért az üzemanyagért sem álltak sorba: a kereslet folyamatosan csökkent iránta, mivel az azt fogyasztó kétüteműek egyre intenzívebben koptak ki a forgalomból. A 98-as ólmozott verziójának pedig még korábban, 1999-ben mondott búcsút a Mol.

F. SZ. E.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!