3p

A Klubpetrol Kft. sorsa nem a Magyar Autóklubon (MAK) mint kisebbségi tulajdonoson fog múlni, a felszámoló azonban még nem kereste meg a MAK-ot azzal kapcsolatban, hogy a többségi tulajdonos Hungaronaftával szemben felszámolási eljárás indult - tájékoztatott Gyulainé Tóth Zsuzsa, a MAK jogi irodavezetője.

A közlemény szerint az Autóklub Országos Elnöksége szeptember végén tartja soron következő ülését, amelyen ha szükséges, napirendre tűzi a témát. Lapértesülés szerint mintegy kétmilliárd forintos tartozása miatt felszámolják a Klubpetrol-kutakat korábban ellátó Hungaronaftát.

A Klubpetrol története 2000-ben indult, amikor az Autóklub a mértéktelen üzemanyagár-emelkedés megfékezésére - érdekképviseleti tevékenysége keretében - két síkon lépett akcióba. Egyrészt jogi úton, versenyfelügyeleti eljárás keretében támadta az árképzés akkori rendszerét, másrészt piaci eszközökkel kísérelte meg a tarthatatlan üzemanyagár-emelkedési tendencia megállítását. Ennek keretében megszervezte a Klubpetrol-hálózatot, amelynek üzemanyagtöltő-helyein a pártoló tagok a Mol által meghirdetett kiskereskedői áraknál mintegy 10 forinttal olcsóbban vásárolhattak üzemanyagot (a pártolói tagdíjat a MAK 2004-ben eltörölte).

A diszkont benzinkutakat a 300 millió forintos törzstőkével bejegyzett Klubpetrol Kft. hozta létre és üzemeltette. A Klubpetrol Kft.-ben a MAK 25 százalék plusz 1 szavazat tulajdonrésszel bírt eredetileg, a cég másik tulajdonosa a Hungaronafta Kft. lett, az üzletpolitikát azonban a MAK határozhatta meg. A piaci árnál olcsóbb benzin árusítását az tette lehetővé, hogy a diszkont benzinkutak a hagyományos töltőállomásoknál lényegesen kisebb beruházással jöttek létre. A diszkont kutakat a Hungaronafta tokodi, több mint 3 millió liter tárolókapacitású logisztikai bázisáról látták el.

A Magyar Autóklubnak sohasem volt célja üzemanyag- forgalmazóvá válni, a hálózat csak egy eszköz volt a célok elérése érdekében - mutat rá a szervezet. Tájékoztatása szerint a kezdeményezés igen sikeres volt, az üzemanyag ára nominálisan is alig emelkedett az elmúlt 7 év során, a Mol árképzési rendszerét megváltoztatta. Ugyanakkor az autósok a Klubpetrol hálózatban évi mintegy 1 milliárd forintot spóroltak meg, és a diszkont kutak rendszere ma már a Klubpetrol példája alapján országosan elterjedt.

A MAK szerint az alapvető célt - az átalakulási folyamat generálását, és ezáltal korrekt üzemanyagárakat - elérték, ami felértékeli egyéb érdekképviseleti tevékenységüket is.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!