2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az AiRUnion légi szövetség a csőd szélén áll - állapította meg pénteki számában az RBK Daily című üzleti napilap, s annak a gyanújának adott hangot, hogy a helyzetet a többségi magánrészvényesek idézték elő. Más lapok azonban arra hívták fel a figyelmet, hogy az orosz légi közlekedés több általános problémája - így a kerozin rendkívül magas ára is - hozzájárult a helyzet kialakulásához.

A hét eleje óta az öt társaságot tömörítő AiRUnion gépei közül számosnak az indítását el kellett halasztani, mivel a szövetség nagy adósságai miatt a kerozinszállítók nem akartak tovább hitelezni.

A moszkvai Domogyedovo repülőtéren már hétfőn és kedden is elhalasztottak két-két járatot, de szerdán a szövetség 17 járata nem tudott elindulni, majd 2500 utas rekedt a repülőtéren, ahol botrányos jelenetek zajlottak le, mert nem biztosították az utasoknak az ilyen esetekre előírt ellátás töredékét sem, továbbá készpénzhiányra hivatkozva nem váltották vissza a jegyeket. (A járatok csütörtök estétől kezdve indultak el. Oroszország más repülőterein még legalább további ezer utast várt hiába gépe indulására.)

Végül a közlekedési minisztérium utasítására az AiRUnion társaságaiban az állam által tartott részvénypakettek várományosának, a Rostechnologii állami korporációnak sikerült megállapodni néhány kerozint szállító céggel, úgy, hogy (nem tudni milyen) garanciákat ajánlott fel nekik, s ezek szerdáig készek biztosítani az AiRUnion üzemanyag-ellátását.

Időközben azonban a Roszaviacija repülésügyi főhatóság letiltotta az októberben életbe lépő téli menetrend időszakára történő jegyeladásokat - ami a szakértők szerint tovább ronthatja a szövetség pénzügyi helyzetét - s kilátásba helyezte, hogy ha augusztus 28-ig megismétlődik a botrány, teljesen leállítja a jegyeladásokat.

Az RBK Daily szerint a piaci szereplők egyetértenek abban: nem zárható ki, hogy ezt a helyzetet az Abramovics fivérek, az AiRUnion fő magánrészvényesei provokálták ki, mivel ellenzik az állami rész átadását a Rostechnologiinak. E feltételezések szerint a háttérben továbbra is az áll, hogy Borisz Abramovics - aki közvetve a Malév részvényese is az AirBridge Zrt. 49 százalékának tulajdonosaként - nem ért egyet az ellenőrző többség kérdésében az állami szervekkel.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!