A hét eleje óta az öt társaságot tömörítő AiRUnion gépei közül számosnak az indítását el kellett halasztani, mivel a szövetség nagy adósságai miatt a kerozinszállítók nem akartak tovább hitelezni.
A moszkvai Domogyedovo repülőtéren már hétfőn és kedden is elhalasztottak két-két járatot, de szerdán a szövetség 17 járata nem tudott elindulni, majd 2500 utas rekedt a repülőtéren, ahol botrányos jelenetek zajlottak le, mert nem biztosították az utasoknak az ilyen esetekre előírt ellátás töredékét sem, továbbá készpénzhiányra hivatkozva nem váltották vissza a jegyeket. (A járatok csütörtök estétől kezdve indultak el. Oroszország más repülőterein még legalább további ezer utast várt hiába gépe indulására.)
Végül a közlekedési minisztérium utasítására az AiRUnion társaságaiban az állam által tartott részvénypakettek várományosának, a Rostechnologii állami korporációnak sikerült megállapodni néhány kerozint szállító céggel, úgy, hogy (nem tudni milyen) garanciákat ajánlott fel nekik, s ezek szerdáig készek biztosítani az AiRUnion üzemanyag-ellátását.
Időközben azonban a Roszaviacija repülésügyi főhatóság letiltotta az októberben életbe lépő téli menetrend időszakára történő jegyeladásokat - ami a szakértők szerint tovább ronthatja a szövetség pénzügyi helyzetét - s kilátásba helyezte, hogy ha augusztus 28-ig megismétlődik a botrány, teljesen leállítja a jegyeladásokat.
Az RBK Daily szerint a piaci szereplők egyetértenek abban: nem zárható ki, hogy ezt a helyzetet az Abramovics fivérek, az AiRUnion fő magánrészvényesei provokálták ki, mivel ellenzik az állami rész átadását a Rostechnologiinak. E feltételezések szerint a háttérben továbbra is az áll, hogy Borisz Abramovics - aki közvetve a Malév részvényese is az AirBridge Zrt. 49 százalékának tulajdonosaként - nem ért egyet az ellenőrző többség kérdésében az állami szervekkel.