4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Malév igazgatótanácsa Martin Gausst, a dba német légitársaság volt vezérigazgatóját nevezte ki a társaság élére - közölte a Kommerszant című orosz gazdasági lap csütörtökön a Malévhoz közelálló forrásra hivatkozva.

Martin Gauss a Malévnál próbálkozik 

A hírt a lapnak megerősítették az Aeroflot orosz légitársaságnál is, amelyet a Malév 49 százalékos részét nemrég megszerző orosz Vnyesekonombank megbízott a Malév operatív irányításával, adta hírül az MTI.

Három év a dba élén

Martin Gauss 1992-ben pilótaként kezdte pályafutását a dba-nál, ahol 1995 óta fokozatosan menedzsmentfeladatokat is magára vállalt. A légitársaság vezetését végül 2004 áprilisában vette át, és egészen 2007. július végéig állt a cég élén igazgatóként. Ebben az évben a dba 60 ezer járatával mintegy 4,5 millió utast szállított, és 28 gépből álló flottával rendelkezett.  

A német szakember ezután a Cirrus Csoportot vezette igazgatóként: lebonyolította a vállalat irodáinak átköltöztetését Saarbückenből Münchenbe, aminek köszönhetően a cégcsoport két légitársasága – az Augsburg Airways és a Cirrus Airlines – egy központba került. A projektet 2008 júniusában fejezte be, ezt követően saját cégét irányította és tanácsadóként tevékenykedett a légiközlekedési iparágban. Utóbbi minőségben már a Malévnál is több hónapot dolgozott. A 40 éves, 3 gyermekes Gauss egyébként jelenleg is aktív B737-es pilóta, több mint 8000 repült órával rendelkezik.

Az üzleti utasokra specializálódott, elsősorban Németországon belüli járatokat üzemeltető dba tavaly november végén - tehát Gauss távozása után 16 hónappal - beszüntette működését.  A céget 2006-ban megvásárló Air Berlin költségmegtakarítási okokból döntött a légitársaság leállítása mellett,  ami összesen 120 pilótát és 175 légikísérőt érintett. 

Leonov másfél évig bírta

Mint ismert, a Malév vezérigazgatói posztját 2007. szeptember közepe óta betöltő Leonov Péter idén február elején közös megegyezéssel távozott posztjáról, a légitársaság vezetését azóta megbízási jelleggel Fehérváry Géza üzemeltetési vezérigazgató-helyettes látta el, aki Gauss érkezésével visszakerül eredeti pozíciójába.

A cég már akkor közölte: az igazgatóság előrehaladott tárgyalásokat folytat annak érdekében, hogy a légitársaság egy széles iparági tapasztalatokkal rendelkező, új vezérigazgatót tudjon kinevezni.

Lezárult a tulajváltás az AirBridge-ben


A Malév még március közepén jelentette be, hogy hárommilliárd forintos tőkeinjekciót ad számára a céget birtokló AirBridge Zrt., miután befejeződött tulajdonosi szerkezetének átalakulása. Ennek értelmében az AirBridge-ben Kiss Kálmán részvényeit az eddig szintén kisebbségi tulajdonos Költő Magdolna magyar állampolgár vette át, aki így - 51 százalékos tulajdonrésszel - az AirBridge többségi tulajdonosa lett.

Ez azért fontos, mert így a Malév magyar légitársaság marad, azaz megtarthatja az Európai Unión belüli leszállási jogait - az irányítás azonban feltehetően továbbra is az orosz, papíron kisebbségi tulajdonosok kezében lesz majd.

Utóbbi téren szintén változás következett be: az eddig 49 százalékot birtokló Borisz Abramovics részvényei az orosz Vnyesekonombank birtokába kerültek. Összességében ezzel a tulajdonosi háttérrel az AirBridge már tudja vállalni a Malév további finanszírozását, állt a márciusi közleményben.

Arról egyébként már a februári közgyűlésen döntés született, hogy a Malév igazgatóságának elnöki tisztségébe Anatolij Ballo, a Vnyesekonombank alelnöke kerül.

UPDATE: A hírt csütörtök délután a Malév is megerősítette: Gauss április 20-i hatállyal veszi át a légitársaság irányítását. "Új irányra van szükségünk ahhoz, hogy a Malévet keresztül tudjuk navigálni a jelenlegi piaci krízisen, és hogy fel lehessen készíteni a légitársaságot a jövő kihívásaira. Ilyen helyzeten már többször vezettem át sikerrel más légitársaságokat. Ahhoz, hogy ez most is sikerüljön, jelentős átalakításra és fordulatra van szükség" - idézi a közlemény a szakembert. 

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!