4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Malév igazgatótanácsa Martin Gausst, a dba német légitársaság volt vezérigazgatóját nevezte ki a társaság élére - közölte a Kommerszant című orosz gazdasági lap csütörtökön a Malévhoz közelálló forrásra hivatkozva.

Martin Gauss a Malévnál próbálkozik 

A hírt a lapnak megerősítették az Aeroflot orosz légitársaságnál is, amelyet a Malév 49 százalékos részét nemrég megszerző orosz Vnyesekonombank megbízott a Malév operatív irányításával, adta hírül az MTI.

Három év a dba élén

Martin Gauss 1992-ben pilótaként kezdte pályafutását a dba-nál, ahol 1995 óta fokozatosan menedzsmentfeladatokat is magára vállalt. A légitársaság vezetését végül 2004 áprilisában vette át, és egészen 2007. július végéig állt a cég élén igazgatóként. Ebben az évben a dba 60 ezer járatával mintegy 4,5 millió utast szállított, és 28 gépből álló flottával rendelkezett.  

A német szakember ezután a Cirrus Csoportot vezette igazgatóként: lebonyolította a vállalat irodáinak átköltöztetését Saarbückenből Münchenbe, aminek köszönhetően a cégcsoport két légitársasága – az Augsburg Airways és a Cirrus Airlines – egy központba került. A projektet 2008 júniusában fejezte be, ezt követően saját cégét irányította és tanácsadóként tevékenykedett a légiközlekedési iparágban. Utóbbi minőségben már a Malévnál is több hónapot dolgozott. A 40 éves, 3 gyermekes Gauss egyébként jelenleg is aktív B737-es pilóta, több mint 8000 repült órával rendelkezik.

Az üzleti utasokra specializálódott, elsősorban Németországon belüli járatokat üzemeltető dba tavaly november végén - tehát Gauss távozása után 16 hónappal - beszüntette működését.  A céget 2006-ban megvásárló Air Berlin költségmegtakarítási okokból döntött a légitársaság leállítása mellett,  ami összesen 120 pilótát és 175 légikísérőt érintett. 

Leonov másfél évig bírta

Mint ismert, a Malév vezérigazgatói posztját 2007. szeptember közepe óta betöltő Leonov Péter idén február elején közös megegyezéssel távozott posztjáról, a légitársaság vezetését azóta megbízási jelleggel Fehérváry Géza üzemeltetési vezérigazgató-helyettes látta el, aki Gauss érkezésével visszakerül eredeti pozíciójába.

A cég már akkor közölte: az igazgatóság előrehaladott tárgyalásokat folytat annak érdekében, hogy a légitársaság egy széles iparági tapasztalatokkal rendelkező, új vezérigazgatót tudjon kinevezni.

Lezárult a tulajváltás az AirBridge-ben


A Malév még március közepén jelentette be, hogy hárommilliárd forintos tőkeinjekciót ad számára a céget birtokló AirBridge Zrt., miután befejeződött tulajdonosi szerkezetének átalakulása. Ennek értelmében az AirBridge-ben Kiss Kálmán részvényeit az eddig szintén kisebbségi tulajdonos Költő Magdolna magyar állampolgár vette át, aki így - 51 százalékos tulajdonrésszel - az AirBridge többségi tulajdonosa lett.

Ez azért fontos, mert így a Malév magyar légitársaság marad, azaz megtarthatja az Európai Unión belüli leszállási jogait - az irányítás azonban feltehetően továbbra is az orosz, papíron kisebbségi tulajdonosok kezében lesz majd.

Utóbbi téren szintén változás következett be: az eddig 49 százalékot birtokló Borisz Abramovics részvényei az orosz Vnyesekonombank birtokába kerültek. Összességében ezzel a tulajdonosi háttérrel az AirBridge már tudja vállalni a Malév további finanszírozását, állt a márciusi közleményben.

Arról egyébként már a februári közgyűlésen döntés született, hogy a Malév igazgatóságának elnöki tisztségébe Anatolij Ballo, a Vnyesekonombank alelnöke kerül.

UPDATE: A hírt csütörtök délután a Malév is megerősítette: Gauss április 20-i hatállyal veszi át a légitársaság irányítását. "Új irányra van szükségünk ahhoz, hogy a Malévet keresztül tudjuk navigálni a jelenlegi piaci krízisen, és hogy fel lehessen készíteni a légitársaságot a jövő kihívásaira. Ilyen helyzeten már többször vezettem át sikerrel más légitársaságokat. Ahhoz, hogy ez most is sikerüljön, jelentős átalakításra és fordulatra van szükség" - idézi a közlemény a szakembert. 

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!