3p

Két nagy bevásárlóközpontot húznak fel Pest déli részén, ahol eddig egyedül az Europarkban élhettek szenvedélyüknek a plázázás kedvelői. A Határ úton a jövő év elején kezdik építeni a Neo Centert, a Köki bevásárlóközpont megvalósulása pedig várhatóan csúszik. Az Europark fejlesztésekkel igyekszik felkészülni a konkurenciaharcra.

Mit terveznek a KöKi Centerbe?

A létesítményben – amelyet mintegy húszmilliárd forintos beruházással húznának fel - bruttó ötvenezer négyzetméteres eladóteret terveznek, amelyen 180 üzlet működhetne, egyebek között egy élelmiszer hipermarket, egy piactér és egy OBI barkácsáruház, emellett rekreációs és szórakozási lehetőségeket is nyújtanának: egy hattermes multiplex mozi, kaszinó (pénznyerős játékterem), játszótér és jégpálya is helyet kapna az épületben. Az épületegyüttes BKV-felüljárót magában foglaló része alá 330 férőhelyes parkolót építenek majd, és ott kapna helyet az átalakuló buszvégállomás is.

A KöKi Center látványterve

A Budapest X. és XIX. kerületének határán megvalósuló üzletház leendő vásárlói feltehetőleg nem csak a kerületből érkeznek majd. Az észak-déli, M3 metróvonal végállomása, a BKV és a Volán buszok, valamint a MÁV pályaudvar találkozása révén ugyanis jelentős átmenő forgalom bonyolódik a beruházás által érintett, intermodális (több közlekedési ágazat csatlakozására épülő) csomópontként is működő területen. A bevásárlóközpontot akár a belváros felől, akár az agglomeráció irányából könnyű megközelíteni, így a beruházó szerint több mint egymillió ember érheti el azt legfeljebb harminc perces utazással.

Bővítik az Europarkot is

Az Europark nem tervez olyan reklámhadjáratot, mint azt az Árkád tette az Arena Plaza nyitásakor. Rázmány Hedviga közlése szerint ehelyett fejlesztésekkel erősítenek, és a mostanihoz képest 15 ezer nettó négyzetméterrel nagyobb területen várják majd a látogatókat. Az eddig szolgáltatásokban erős bevásárlóközpont új részén olyan divatcégek jelenhetnek meg, mint a H&M, az Zara és az Esprit.

Kérdésünkre, miszerint nem tartanak-e attól, hogy a régi bérlők elmennek a konkurenciához, az Europark marketing vezetője kategórikus nemmel válaszolt. A Dél-Pesten eddig egyedüli nagyobb üzletház látogatóinak száma folyamatosan növekszik - tavaly több mint hétmillióan keresték fel -, amely azt bizonyítja, hogy van igény a terjeszkedésre, bár kérdés, hogy a vásárlóknak ragaszkodnak-e a régi, megszokott helyhez, vagy elragadja őket az újdonság varázsa, és a vadiúj bevásárlóközpontokhoz pártolnak át.

Kovács Zita

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!