Ez idő alatt a személyszállító vonatok az állomásokon várakoztak, a fűtést, a világítást, az utas-tájékoztatást és utas-biztonságot biztosította a MÁV. A menetrend helyreállításáig még késésekre, járat-kimaradásokra, útvonal-rövidülésekre kell számítani.
A nemzetközi vonatokat befogadták a magyar határállomásra, de onnan csak a sztrájk befejezése után indultak tovább. A munkabeszüntetés ideje alatt a tehervonatok közlekedtek, s a személyszállító vonatszerelvények műszaki és forgalmi előkészítése is megtörtént, hogy a sztrájk befejezése után a vonatjáratok elindulhassanak.
A vasúttársaság kiemelt feladatnak tekinti, hogy a sztrájk befejezése után a vonatközlekedés mielőbb helyreálljon. Ennek érdekében a forgalomirányítók úgy szervezik meg a sztrájk befejezése után a vonatközlekedést – főként az elővárosi forgalomban –, hogy elsősorban a nyolc órához legközelebbi vonatokat indítják el. A nagyobb késések és torlódások elkerülése érdekében lesznek olyan vonatok, amelyek kimaradnak a menetrendből, vagy összevontan közlekednek. Mindezekről az állomási hangosbemondók tájékoztatják az utasokat. Az elővárosi forgalom déli tizenkét órára, a távolsági forgalom a délutáni órákra állhat helyre.
A vasúttársaság minden igyekezetével azon lesz, hogy a munkabeszüntetés befejezése után minél előbb helyreálljon a menetrend. A munkabeszüntetés miatt keletkezett kényelmetlenségekért a MÁV ZRt. és a MÁV-START Zrt. az utasok megértését kéri.