Nyolcvanmillió forintot szán az Agrármarketing Centrum Kht. arra, hogy reklámozza a vörös húsokat Magyarországon - derül ki az európai közbeszerzési értesítőből. A disznó és marha húst a kiírás szerint október és december között kellene népszerűsíteni.
A Kht. a kreativitást tartja a legfontosabbnak a kéthónapos kampány idejére. Az ár szinte nem számít - a súlypontok között csak tíz százalékos súllyal bír. A kreatív koncepción múlik az elbírálás jelentős része, a súlyszám ötven százalék. Emellett a koncepciónak eredetinek, újszerűnek és emlékezetesnek is kell lennie, arról nem is szólva, hogy megfelelő szlogent kell találni. Hangsúlyoznia kell emellett a kampánynak azt is, hogy a magyar hústermék jóízű, magyaros, egészésges és biztonságos.
Legutóbb a baromfit népszerűsítette a szakma, miután a madárinfluenza járvány miatt visszaesett a kereslet. Akkor alkották meg a biztonságos magyar baromfi jelzést is, amelyet "Laci bácsival" reklámoztak. A Medián felmérése szerint a kampány a célcsoport (nők, akik sokat tartózkodnak a konyhában) szempontjából hatékony volt. A hirdetések és a kampány a megkérdezettek felénének ismerős volt.
A vörös húst népszerűsítésére kiírt tender győztesét gyorsított eljárásban választja majd ki az Agrármarketing Centrum Kht. - áll az értesítőben.