A Food Standards Agency megbízásából készült kutatás eredménye szerint nem mindegy, hogy az egyes cégek milyen ételeket ajánlanak a gyerekeknek a televíziós szpotokon keresztül. Az értéktelen élelmiszerek, az úgynevezett junk foodok hirdetései ugyanis erősen befolyásolják a fiatalok ételválasztásait számolt be a Kreativ online a kutatásról..
A Mediaguardian.co.uk adatai szerint az elmúlt évtizedben a hirdetői piac egyre komolyabb szereplőivé váltak a gyorsétterem-láncok, amelyek a reklámok mellett különféle ajándékokkal is csábítják a fiatal vendégeket. A brit reklámpiac legnagyobb élelmiszeripari hirdetőjévé lépett elő mára például a McDonald's, amely évi 42 millió fontot költ hamburgerei népszerűsítésére. Ezzel háromszor annyit fordít reklámokra, mint a lista második helyezettje, a Coca-Cola Company.
A táplálkozástudományi szakemberek és a gyerekek egészségét védő szervezetek rövidtávon azt szeretnék elérni, hogy a túlcukrozott reggeli gabonapejely-, az üdítőital-, az édesség- és a különféle snackgyártók szüntessék be fiatalokat célzó hirdetéseiket. Nem kizárt, hogy hamarosan törvényi szigorítás elé néznek a gyermekreklámok az EU-ban, aminek oka elsősorban a túlsúlyosság problémája írja a Kreatív online.
A divat mondja meg, hogy ki vagy és mit eszünk
A fiatalok rendkívül fogékonyak a reklámokra, ezek hatása alapvetően meghatározza a korosztály étkezési szokásait.