2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jelenleg négy drogérialánc működik hazánkban, amelyek mind további terjeszkedést fontolgatnak a már most is telített piacon. Miközben a kis alapterületű boltok száma tovább csökken, a "nagyok" bővítik szolgáltatásaikat: a Drogerie Markt megkezdte a vény nélküli gyógyszerek árusítását, a Rossmann pedig internetes kereskedésbe fogott. Mfor.hu háttér.

Netes kereskedés: Rossmann vs. dm

A Rossmann webshoppal újított, amely tavaly decemberben nyílt meg a Fotexnet Áruházban, majd később saját internetes oldalán is megkezdte az árusítást. Ezzel a nagy drogérialáncok közül elsőként lépett be az e-kereskedelmi piacra.

A cég mintegy 1200 állandó és több száz akciós terméke már 2006 karácsonya előtt elérhetővé és online megrendelhetővé vált. Ezek között a hagyományos drogériai és szépségápolási termékeken túl olyan kategóriák is megtalálhatók, mint a játékok, a babafelszerelés, valamint a bio- és reformélelmiszerek. A vállalat fontos stratégiai lépésnek tekinti a nyitást az online kereskedelem felé, amely szerintük jelentősen megváltoztatja a drogéria termékekhez kapcsolódó hazai vásárlási szokásokat.

dm: nem kell nekünk webbolt

Máshogy vélekedik a kérdésről Wolfgang Strasser, a dm ügyvezető igazgatója, aki az mfor.hu azon kérdésére, készülnek-e hasonló lépésre a magyar piacon, kategorikus nemmel válaszolt. Mint mondta, a cég egyelőre nem lát nagy távlatot az internetes kereskedelemben. "A szépség és az egészség olyan terület, amelyet sok érzelem övez, és a hölgyek a vásárláshoz a megfelelő környezetet keresik” - fűzte hozzá.

Ezzel szemben nagy hangsúlyt fektet az internetes szolgáltatásokra külföldön a Schlecker, amely a Lidlhez hasonlóan szerény kínálattal, de rendkívül alacsony árakkal dolgozik. A hálózat abban is különbözik versenytársaitól, hogy sok saját márkás terméket árusít, és boltjaiban az illatszeren és a háztartási vegyi árun kívül például kávét és műszaki cikkeket is kínál. A dm szintén tervezi, hogy bővíti saját márkás termékeit az összes kategóriában.

Kovács Zita 

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!