Netes kereskedés: Rossmann vs. dm
A Rossmann webshoppal újított, amely tavaly decemberben nyílt meg a Fotexnet Áruházban, majd később saját internetes oldalán is megkezdte az árusítást. Ezzel a nagy drogérialáncok közül elsőként lépett be az e-kereskedelmi piacra.
A cég mintegy 1200 állandó és több száz akciós terméke már 2006 karácsonya előtt elérhetővé és online megrendelhetővé vált. Ezek között a hagyományos drogériai és szépségápolási termékeken túl olyan kategóriák is megtalálhatók, mint a játékok, a babafelszerelés, valamint a bio- és reformélelmiszerek. A vállalat fontos stratégiai lépésnek tekinti a nyitást az online kereskedelem felé, amely szerintük jelentősen megváltoztatja a drogéria termékekhez kapcsolódó hazai vásárlási szokásokat.
dm: nem kell nekünk webbolt
Máshogy vélekedik a kérdésről Wolfgang Strasser, a dm ügyvezető igazgatója, aki az mfor.hu azon kérdésére, készülnek-e hasonló lépésre a magyar piacon, kategorikus nemmel válaszolt. Mint mondta, a cég egyelőre nem lát nagy távlatot az internetes kereskedelemben. "A szépség és az egészség olyan terület, amelyet sok érzelem övez, és a hölgyek a vásárláshoz a megfelelő környezetet keresik” - fűzte hozzá.
Ezzel szemben nagy hangsúlyt fektet az internetes szolgáltatásokra külföldön a Schlecker, amely a Lidlhez hasonlóan szerény kínálattal, de rendkívül alacsony árakkal dolgozik. A hálózat abban is különbözik versenytársaitól, hogy sok saját márkás terméket árusít, és boltjaiban az illatszeren és a háztartási vegyi árun kívül például kávét és műszaki cikkeket is kínál. A dm szintén tervezi, hogy bővíti saját márkás termékeit az összes kategóriában.
Kovács Zita