1p

Az ásványvíz kiskereskedelmi forgalmát évek óta fellendülés jellemzi. Mennyiségben 12 százalékkal nőtt a bolti eladás 2007-ben tavalyelőtthöz képest, és meghaladja a 880 millió litert. Értékben a 43 milliárd forintot meghaladó forgalom 15 százalék növekedést jelent, egyik évről a másikra.

Habár az eladott mennyiség közel kétharmada szénsavas, érzékelhetően emelkedik a szénsavmentes ásványvíz iránti kereslet.

A legtöbb ásványvizet másfél literes palackban vásárolják. A forgalom mintegy 80 százaléka jut erre a kiszerelésre. Ugyanakkor egyre nagyobb a 2 literes palack forgalma.

Figyelemre méltó a kereskedelmi márkák magas, 40-41 százalékos piaci részesedése is.

A legkedveltebb szénsavas dús szegmens átlagos fogyasztói ára literenként 45 forintot ért el decemberben, ami 2 forinttal több az előző decemberinél. Ugyanakkor a szénsavmentes 1 forinttal drágult, 57 forintra literenként. Az enyhe átlagára 2 forinttal emelkedett, 62-re.

Említést érdemel, hogy folyamatosan koncentrálódik az ásványvíz értékesítése. A modern bolttípusokban (400 négyzetméternél nagyobb eladótérrel) adták el tavaly az összes ásványvíz 76 százalékát, ami 3 százalékponttal több az előző évinél.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!