1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az osztrák VCÖ közlekedési klub a Duna jobb szállítási célú kihasználását sürgeti: adatai szerint jelenleg az áruszállítás 15 százaléka bonyolódik csak a Dunán, 52 százaléka közúton, 33 százaléka vasúton Ausztriában.

A negatív irányzat - a környezettudatosabb vízi és vasúti szállítás visszaszorulása - szembetűnő: 1994-ben ez a két szállítási ág még kétharmadát adta az összes szállításnak. 1994 és a tavalyi év között azonban a közúti áruszállítás megnégyszereződött, 42 millió tonnára.

A síneken szállított árumennyiség ezen idő alatt csupán megkétszereződött, míg a dunai áruszállítás volumene csupán 12,1 millió tonnára nőtt az 1994 előtti 7,2 millióról. A klub egyik szakértője azt is hangsúlyozta, hogy a vízi úton történő szállítás esetén gyakorlatilag baleseti és torlódási költségek sincsenek.

A Duna hajózható szakasza - a németországi Kelheimtől a romániai Sulináig - mintegy 2400 kilométer. A Duna-Majna-Rajna csatorna révén a Duna fekete-tengeri torkolata és a Rajna torkolata közötti teljes hossz már 3500 kilométer, amely 14 államot köt össze.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!