1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az osztrák VCÖ közlekedési klub a Duna jobb szállítási célú kihasználását sürgeti: adatai szerint jelenleg az áruszállítás 15 százaléka bonyolódik csak a Dunán, 52 százaléka közúton, 33 százaléka vasúton Ausztriában.

A negatív irányzat - a környezettudatosabb vízi és vasúti szállítás visszaszorulása - szembetűnő: 1994-ben ez a két szállítási ág még kétharmadát adta az összes szállításnak. 1994 és a tavalyi év között azonban a közúti áruszállítás megnégyszereződött, 42 millió tonnára.

A síneken szállított árumennyiség ezen idő alatt csupán megkétszereződött, míg a dunai áruszállítás volumene csupán 12,1 millió tonnára nőtt az 1994 előtti 7,2 millióról. A klub egyik szakértője azt is hangsúlyozta, hogy a vízi úton történő szállítás esetén gyakorlatilag baleseti és torlódási költségek sincsenek.

A Duna hajózható szakasza - a németországi Kelheimtől a romániai Sulináig - mintegy 2400 kilométer. A Duna-Majna-Rajna csatorna révén a Duna fekete-tengeri torkolata és a Rajna torkolata közötti teljes hossz már 3500 kilométer, amely 14 államot köt össze.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!