A változtatások olyan összehangolt fejlesztési és ésszerűsítési elemeket tartalmaznak, amelyek bevezetése kedvezőbb az utasok számára. A módosítások célja egyrészt az, hogy az autósoknak reális alternatívát nyújtson az egyéni közlekedés kiváltására: ennek érdekében a közösségi közlekedés színvonalát kell emelni. A kevesebb autó miatt pedig csökkenne Budapest környezetterhelése - mondta Mihálszky Gábor, a BKV közlekedési vezérigazgató helyettese.
Az újítások között szerepel több járat üzemidejének meghosszabbítása, például a metrók tovább járnak majd éjszaka és a járatok "bevárják" egymást, így az utasok pontosan csatlakozó járművekre szállhatnak át. A metrók indulási és érkezési idejét a felszíni tömegközlekedéssel is összehangolják - áll a sajtótájékoztatón kiosztott tájékoztatóban.
Több járat útvonala meghosszabbodik, illetve több járatot összekötnek, hogy átszállás nélkül lehessen közlekedni a város egymástól távoli pontjai között is. Ez a metrók gyorsabb elérését is elősegíti és a felhasználandó vonaljegyek száma is csökken. Például szombattól összekötik az 5-ös, a 67V-s és a 25-ös autóbusz vonalát, így átszállás nélkül lehet eljutni Pasarétről Rákospalotára. A várban közlekedő buszok útvonal-módosítása pedig a belváros és az idegenforgalmi látványosságok közvetlen elérését szolgálja.
A jobb hálózati lefedettség érdekében új buszjáratokat indít a BKV, például a 174-es járat az Örs vezér tere és Cinkota között, a 251-es Budafokon a Törley tér és Vincellér út között közlekedik.
Alacsonypadlós buszok a jövőben több vonalon közlekednek.
Megszűnik a gyorsjáratok korábbi jelzése, a gyorsbuszokat egyöntetűen a járatszám utáni "E" betű jelzi. A villamosok, autóbuszok, trolibuszok számozása egységes lesz, egy járatszám csak egyszer fordulhat elő a teljes hálózatban. Emellett az egyes járatok menetrendjének összehangolása következtében kevesebbet kell majd várakozni az átszállásokkor.
A változtatásokkal nem mindenki értett egyet, de a tervezéskor 4 millió ember érdekeit kellett figyelembe venni - mondta Szilágyi Károly, a BKV szóvivője. Mihálszky Gábor ezzel kapcsolatban elmondta: Budafokon többen kifogással éltek a fejlesztések ellen, ugyanis több lakó szerint egyes utcákon nem férnek el egymás mellett a buszok. A BKV munkatársai ezért buszokkal járták be az érintett útvonalakat, de úgy tapasztalták, hogy a járművek elférnek egymás mellett. Forgalmi akadályt képezhetnek viszont a szabálytalanul parkoló gépjárművek, ezek elmozdítása érdekében a rendőrség egyik gyorsan reagáló egységének segítségét veszi igénybe a BKV a következő napokban. A szabálytalanul parkoló sofőrök súlyos bírságokra számíthatnak - tette hozzá Mihálszky Gábor.
A zökkenőmentes átállás érdekében a közlekedési társaság arra kéri az utasokat, hogy tájékozódjanak a változásokról a pénztárakban kapható ingyenes kiadványokból. Továbbá 30 ellenőr, 41 forgalomirányító szakember és 27 autós munkatárs segíti a megállókban várakozókat. A változásokról a www.bkv.hu honlapon, illetve telefonon és a BKV ügyfélszolgálatán is informálódhat az utazóközönség.