1p

Elsősorban a felzárkózó piacokon bekövetkezett forgalom-emelkedésnek köszönheti jó első negyedéves eredményeit a világ harmadik, márkás fogyasztási cikkeket gyártó csoportja, a Magyarországon is érdekelt brit-holland Unilever: eladásai 7 százalékkal nőttek világszerte az egy évvel korábbihoz képest, 10,9 milliárd euróra.

A felzárkózó országok régiójában a bevétel - ez 56 százalékát teszi ki a csoport teljes forgalmának - 9,9 százalékkal bővült.

A negyedéves nyereségre vonatkozóan nem tettek közzé adatokat.

A cég egyúttal arra figyelmeztetett, hogy a gyártásban használt nyersanyagok és alapanyagok magas árai miatt fokozza takarékossági intézkedéseit; folyó üzleti évében 1,3 milliárd eurót akar megtakarítani.

Az árbevétel az előző, tavalyi utolsó negyedévben 10,82 milliárd euró volt, 12 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

Az Unilever világszerte mintegy 170 országban van jelen. Magyarországi leányvállalata 1991-ben jön létre, a társaság Magyarországon három gyárat üzemeltet, ezer főt foglalkoztat.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!