A Tesco Bank kutatása szerint a nők fele 10 fontot (mintegy 3100 forintot) költ el Valentin-nap előtt arra, hogy ajándékot vásároljon kedvesének. A férfiak 69 százaléka viszont 20-50 fontos keretet határoz meg, azaz akár 15 000 forintot is képesek rászánni arra, hogy legalább egy évben egyszer gondoljanak a szerelemre.
A brit felmérés szerint Edinburgh a legromantikusabb város, a skót településen a férfiak hét százaléka több mint 200 fontot szán arra, hogy megörvendeztesse szíve hölgyét.
"Az adatok azt mutatják, hogy manapság a férfiak romantikusak, és a gazdasági válság sem vetette vissza költekezésüket a Valentin-nap előtt" - mondta a Tesco Bank szóvivője. Azok, akik keveset költenek a szerelmesek napja előtt, vélhetően karácsonykor túlköltekeztek, és még nem sikerült újra feltölteni a tartalékaikat.
Hazánkban nincs statisztika arra nézve, mennyit költenek el a szerelmesek ezekben a napokban ajándékra, de minden bizonnyal komoly üzletággá nőtte ki magát itthon is a szerelem, hiszen a budapesti plázák napok óta piros szivecskékkel vannak feldíszítve, az internetes virágküldésre szakosodott cégek pedig külön ajánlatokkal készültek. "Összességében nem dobja meg a februári forgalmat az üzletekben a Valentin-nap, de bizonyára vannak olyan kereskedők, akik ilyenkor az átlagos forgalom sokszorosát bonyolítják" - mondta az mfor.hu kérdésére Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
Menedzsment Fórum