A humántanácsadással foglalkozó Penna nevű cég kutatása szerint a HR-vezetők 92 százaléka úgy véli, hogy a CSR egyre jelentősebb szerepet kap a vállalatoknál, amely azért fontos, mert a szociális felelősség kulcs tényező lehet az úgynevezett X és Y generáció (nagyjából a 60-as, 70-es, 80-s évek szülöttei) toborzása és megtartása tekintetében - írja az Online Recruitment.
Ugyanakkor míg a CSR megítélése tekintetében pozitívan nyilatkoztak, csak minden ötödik megkérdezett válaszolta, hogy a cégről kialakított képet a vállalatok összehangolják az üzleti célokkal. A cégek imidzse és a valóság között óriási szakadék tátong, amely az egyik alapvető oka lehet annak, hogy nem tudják megtartani a munkavállalókat, akik úgy érzik, nem értékelik megfelelően munkájukat.
A cégek inkább fiatal munkavállalókat keresnek, mert úgy gondolják, hogy kreatívabbak és sokoldalúbbak. Ugyanakkor a fiatal dolgozók egyre szkeptikusabbak a vállalati üzenetekkel és a vezetői "szónoklatokkal" kapcsolatban. Ha a nekik szánt szerep és a munkahelyi kultúra nem felel meg az elképzeléseiknek, nem félnek továbbállni, és számukra megfelelőbb munkaadót keresni vagy saját céget indítani.