A CCP piackutató cég megállapítása szerint az elmúlt egy évben megduplázódtak a szöveges üzenetek, amely mögött a fiatal felhasználók aktív kommunikációja áll. Ők ugyanis gyakrabban küldenek sms-eket, mint amennyit beszélnek mobil telefonjukon. A 25 év alatti korosztály 90 százaléka preferálja ugyanis a szöveges üzeneteket a beszélgetéssel szemben.
Ugyanakkor a kórfa másik végén, vagyis az 55 évnél idősebbek körében csaknem fordított arány mérhető, csak 14 százalékuk részesíti előnybe az sms-t a telefonbeszélgetéssel szemben.
A fiatalok az üzeneteket többféle céllal küldik, amelyek között megtalálható az üdvözlés, a köszöntés, találkozó megbeszélése, hírek fogadása, flörtölés, de még az ex-kedvessel való kapcsolattartás is.
A fiatalok szívesebben szövegelnek
A mobiltelefon felhasználók fiatalabb korcsoportjai szívesebben kommunikálnak szöveges üzenetekben, mint beszélgetéssel – áll egy most publikált felmérésben.