5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ahogy vártuk, a labdarúgó mérkőzések iránti nézői érdeklődés alaposan felborította a statisztikákat. Az EB nyitánya óta a dupla meccseknek köszönhetően minden este a közszolgálati csatorna érte el a legmagasabb átlagos közönségarányt a főműsoridőben.

A hét első négy napján a megszokott mederben folytak az események, legalábbis ami a tévés nézettségi versengést illeti, hiszen az RTL Klub hol szorosabb, hol sima küzdelemben nyerte a főműsoridőt a kereskedelmileg fontos célcsoportban. Péntektől azonban minden megváltozott, a nézők egyértelműen a sportközvetítéseket választották. A szombat esti német-portugál meccs, illetve a vasárnapi Forma 1-es közvetítés a 18-49-es korosztályban közel félmillió embert ültetett a képernyők elé, melynél többen csak a Barátok között hét elejei epizódjait követték, ám például a pénteki, a nyitómérkőzéssel egyidőben sugárzott rész már jóval alacsonyabb számot hozott.

Van is persze mit "törlesztenie" az M1-nek, hiszen a közszolgálati csatorna az új műsorstruktúra keretében eltapsolt milliárdok ellenére a nézettségi versenyben rendre a vert mezőnyben végzett. Ez alól csak azok a hetek jelentettek kivételt, amikor egy kiemelt esemény (a labdarúgó válogatott mérkőzése, Kézilabda-EB, Euróvíziós Dalfesztivál) került adásba.

Egyébként a sajátgyártású műsorok finoman szólva sem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Az illetékesek ugyan magyarázzák a bizonyítványt, ám akárhonnan nézzük, egyértelmű blamázs a naponta jelentkező Marslakók a maga 2 százalék körüli közönségarányával, de Fábry Sándor átcsábítása sem tűnik jó döntésnek. A show első adásai után még lehetett abban bízni, hogy felpörög a nézettség (hiszen 10 százalékos közönségarány felett nyitott a műsor), ám később a (nézettségi szempontból) szintén gyenge középszerként jellemezhető DTK-Show számait is sikerült alulmúlni. A tavasz során ráadásul a korábban igazi sikersztoriként jellemezhető Maradj talpon című vetélkedő is elvesztette nézőinek közel a felét, igaz még így is az egyik legsikeresebb rendszeresen képernyőn lévő program maradt.

A focimeccsek kiemelkedő közönségarányának köszönhetően ugyanakkor már most borítékolható, hogy az M1 nem csak a középmezőnyt, de a két nagy kereskedelmi adót is maga mögé utasíthatja a következő hetekben. A csatornának egyedül azért érdemes szurkolnia, hogy a közönségkedvenc csapatok talpon maradjanak a csoportkörben, és az egyenes kieséses szakaszban jól csengő párviadalokra kerüljön sor. Ilyen szempontból a B-csoport sok erős csapata nem túl kedvező, hiszen három, sokak által kedvelt csapat, a német, a holland és a portugál közül egyik már itt el fog vérezni.

A 23. héten tehát a két nagy csatorna rovására növelte jelentősen a nézettségét az M1, ám főműsoridőben, a kereskedelmileg fontos célcsoportban (19-23 óra között a 18-49-es korosztály körében) így is az RTL Klub műsorait nézték a legtöbben. A piacvezető csatornát a tévénézők 20 százaléka követte. A TV2 közönségaránya az RTL-éhez hasonló mértékben visszaesve 16,5 százalékot ért el. Három este megnyerésével a dobogó harmadik fokára ugrott az M1, ám a TV2 rögtön látótávolságba került, mivel a közszolgálati adó 13,9 százalékos közönségarányt ért el. Őket a "szokásos sorrendben" követték a középmezőny tagjai. Ebben a csoportban ismét a Cool volt a legerősebb (5,5% SHR), majd a Viasat3 (4,6% SHR), és a F+ következett (3,8% SHR).

Ami a csatornák napi teljesítményét illeti, ahogy fent jeleztük, a hét első napjai nem okoztak nagy meglepetést, legfeljebb annyiban, hogy a Barátok köztet mostanában megszorongató Jóban rosszban nem tudta tartani a tempót, és az RTL Klub napi szappanoperája ismét remek számokat tudott elérni. A TV2 sajátgyártású napi sorozata ezúttal ráadásul ismét csak egy résszel jelentkezett esténként, ami hozzájárulhatott a megtorpanáshoz. Nem történt ez másképp hétfőn sem, a Barátok közt belelógott az NCIS elejébe, így azt előbb Berényiék, majd Dr Csont előzte meg. Utóbbi az NCIS: Los Angeles elejét is legyőzte, ám az később a CSI ismétlése ellen javított.

Kedden a TV2 filmje, Az ördög maga a Barátok közt és a Mentalista ellen sem tudott bizonyítani, mindkét sorozat simán legyűrte. Szerdán elmaradt a Doktor House – Legyen Ön is milliomos párharc, a kórházi sorozat a Titanic 2 című filmmel nézett szembe, ám alulmaradt, és később a Született feleségek sem tudott javítani. Csütörtökön a filmek összecsapását is az RTL Klub nyerte, hiszen a Tiszta játszma simán megelőzte a Drakula halott, de élvezi című vígjátékot.

Péntektől aztán fordult a kocka, és a két nagy kereskedelmi adó már csak az M1 „hátát figyelhette”. Az EB nyitómeccse, az eredetileg nem éppen közönség csemegének tűnő lengyel-görög is nyerte az idősávját, majd az orosz-cseh mérkőzés könnyedén utasította maga mögé az RTL-es CSI: Miami sorozatot, illetve a TV2-n adott Derült égből Polly című vígjátékot. Szombaton is a foci uralta a képernyőket, míg az RTL-TV2 csatából rendre előbbi került ki jobban. A Maverick című film A szépségkirálynő néven futó szépségverseny ellenében bizonyult jobbnak, majd később a Még drágább az életed előzte meg a Dirty Dancing 2-t.

Vasárnap a nagy kereskedelmi csatornák gyakorlatilag fej-fej mellett végeztek az esti műsorokat tekintve, a Napló a Cobra11 ellenében, míg a Rumlis vakáció az Utolsó gyémántrablás ellen nyert minimális különbséggel. Ám ha minimális mértékben is, de az RTL felé billent a mérleg nyelve, miután a Kobra című film jobb volt az Árnyék nélkül című akciófilmnél.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!