A versenyhatóság ez év májusában indított eljárást a UPC Kft. ellen, mert azt gyanította, hogy a vállalkozás a telefon díjáról valamint a szolgáltatáshoz kapcsolódó hűségnyilatkozatról hiányos tájékoztatást adott közre.
Akciói során a UPC a televíziós és rádióreklámjaiban, illetve óriásplakátjain nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta fogyasztóit arról, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírása fejében vehetők igénybe. A társaság reklámjaiból nem mindig derült ki az sem, hogy a kedvezményes havi díjak és belépési díjak igénybevételéhez mely programcsomagra kell előfizetni.
A UPC nem, vagy nem megfelelően közölte a fogyasztókkal sem azt, hogy a kedvezményes havidíjak csak egy ideig élnek, sem azt, hogy a kedvezményes időszak pontosan mennyi ideig tart. Ráadásul a jogsértéssel érintett reklámokban nem, vagy nem megfelelően szerepelt az az előírás, hogy bizonyos kedvezmények csak az új vagy a már meglévő előfizetőkre is vonatkoznak-e.