A politikusok tájékoztatása szerint a Főpolgármesteri Kabinet kedden tárgyal az intelligens, chip-kártya alapú elektronikus jegy- és bérletrendszert megvalósító projekttársaság létrehozásáról szóló szándéknyilatkozatról, az együttműködési megállapodásról.
A tervek szerint a kormányzat és a közlekedési cégek, amelyek egyébként már 2003 májusában is aláírtak egy hasonló szándéknyilatkozatot, ezúttal elkötelezik magukat amellett, hogy jövő év február közepéig létrehozzák a közös projekttársaságot.
Az úgynevezett Országos Közlekedési Kártyaközpont várhatóan 2010. szeptember végéig megvalósítaná, illetve megkezdené a tesztüzemet az új közlekedési kártyával, amit a budapesti és az elővárosi közlekedésben legkésőbb 2012 januárjáig vezetnének be teljes körűen.
A projekttársaságról szóló szándéknyilatkozattal párhuzamosan a kabinet elé kerül a BKV vezérigazgatója, Kocsis István által jegyzett előterjesztés is, amely az elektronikus jegyrendszer bevezetésével foglalkozik.
A BKV a közlekedési tárcával közös projekttársaság mellett a külső befektető által történő megvalósítást is elfogadhatónak tartja. A BKV előterjesztése egyebek közt kitér a teljesítményarányos viteldíj-rendszerre is. A felsorolt kilenc variáció közül a zónás viteldíj-rendszer alkalmazását tartja a legcélszerűbbnek.
A beruházás megvalósítási költségét mintegy 25 milliárd forintra, az éves többlet menetdíj-bevételt 3,6 milliárdra, az éves üzemeltetési költséget pedig 2,7 milliárd forintra becsüli az előterjesztő. A beruházási költség tartalmazza a 4-es metróra történő kiterjesztést is, mivel a metró építési terveiben nem szerepel forrás e célra.