2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közös tulajdonú projekttársasággal valósítaná meg az elektronikus közlekedési kártyát a közlekedési tárca és annak regionális fejlesztési társasága, illetve a MÁV Start Zrt., a BKV Zrt. és a Volánbusz Zrt. - tudta meg az MTI fővárosi képviselőktől hétfőn.

A politikusok tájékoztatása szerint a Főpolgármesteri Kabinet kedden tárgyal az intelligens, chip-kártya alapú elektronikus jegy- és bérletrendszert megvalósító projekttársaság létrehozásáról szóló szándéknyilatkozatról, az együttműködési megállapodásról.

A tervek szerint a kormányzat és a közlekedési cégek, amelyek egyébként már 2003 májusában is aláírtak egy hasonló szándéknyilatkozatot, ezúttal elkötelezik magukat amellett, hogy jövő év február közepéig létrehozzák a közös projekttársaságot.

Az úgynevezett Országos Közlekedési Kártyaközpont várhatóan 2010. szeptember végéig megvalósítaná, illetve megkezdené a tesztüzemet az új közlekedési kártyával, amit a budapesti és az elővárosi közlekedésben legkésőbb 2012 januárjáig vezetnének be teljes körűen.

A projekttársaságról szóló szándéknyilatkozattal párhuzamosan a kabinet elé kerül a BKV vezérigazgatója, Kocsis István által jegyzett előterjesztés is, amely az elektronikus jegyrendszer bevezetésével foglalkozik.

A BKV a közlekedési tárcával közös projekttársaság mellett a külső befektető által történő megvalósítást is elfogadhatónak tartja. A BKV előterjesztése egyebek közt kitér a teljesítményarányos viteldíj-rendszerre is. A felsorolt kilenc variáció közül a zónás viteldíj-rendszer alkalmazását tartja a legcélszerűbbnek.

A beruházás megvalósítási költségét mintegy 25 milliárd forintra, az éves többlet menetdíj-bevételt 3,6 milliárdra, az éves üzemeltetési költséget pedig 2,7 milliárd forintra becsüli az előterjesztő. A beruházási költség tartalmazza a 4-es metróra történő kiterjesztést is, mivel a metró építési terveiben nem szerepel forrás e célra.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!