Annak ellenére, hogy a francia bortermelők saját bevallásuk szerint nehezen állják a versenyt a nemzetközi piacon a dél-amerikai országokból érkező dömpinggel szemben, a francia borok és egyéb szeszes italok 8,74 milliárd eurós exportja tavaly minden korábbi rekordot megdöntött és 12,9 százalékos emelkedést mutatott 2005-höz képest. A bor és egyéb szeszes italok exportja ezzel megelőzte Franciaország egyik másik jelentős exportcikkének, a gépkocsiknak a külföldi eladási arányát.
A rekord ellenére a Languedoc-i bor és a beaujolais exportja 9,6 illetve 3,1 százalékkal esett vissza, mert ezeknek a borfajtáknak kell a nemzetközi színtéren dél-európai és latin-amerikai konkurenseikkel versenybe szállniuk.
A külföldi pezsgőeladás mutatja a legjelentősebb fejlődést: a tavalyi 15 százalékos emelkedéssel elérte a 2,1 milliárd eurót. Ez az eredmény a Japán piac megnyílásának köszönhető.
A francia szeszes italok exportjának hatvan százalékát a konyak biztosítja, amelynek külföldi eladása tavaly 16 százalékkal növekedett. Az elmúlt öt évben a francia konyak exportja évente két számjeggyel javul, amely a lap szerint az Egyesült Államoknak és azon belül is a fekete-afrikai közösségeknek köszönhető, amelyekre a rapzenészek konyakimádata van nagy hatással. Viszont az elmúlt két évben a kínaiak, a szingapúriak és a hongkongiak is megduplázták konyakfogyasztásukat.