A GLS az úgynevezett bolt a boltban (shop-in-shop) rendszerben kíván mind több csomagfelvevő helyet létrehozni Magyarországon álla cég közleményében. Ahhoz, hogy például egy papírbolt, vagy virágüzlet "GLS Csomagponttá" váljon, nincs szükség külön beruházásra. A boltban feladott csomagokat a GLS futárok naponta összegyűjtik majd, így a feladott küldemények már másnapra megérkeznek a címzetthez.
A feladó interneten nyomon követheti a csomag aktuális pozícióját, így pontosan tudja, hogy küldeménye hol tart, vagy hogy időben célba ért-e, valamint letöltheti és kinyomtathatja a csomag átvételi elismervényét.
A cég tapasztalatai azt mutatják, hogy a szolgáltatás a befogadó üzlet általános forgalmát, visszatérő vásárlóinak számát is növeli.
A GLS már megkezdte a lakossági csomagszállítást, jelenleg 130 szerződéses partnerénél lehet feladni a küldeményeket. A cég tervei szerint még az idén ez a szám 350-re, 2008 végére pedig 750-re növekszik. A terjeszkedéshez természetesen szükséges, hogy a kisboltok tulajdonosai felismerjék az együttműködésben rejlő üzleti lehetőséget - mondta Oreskó György GLS vezérigazgató. Hozzátette: az eddig megkeresett üzlettulajdonosok nyitottak az új lehetőségre.
A nagyjából 55 milliárd forint forgalmú hagyományos lakossági postai szolgáltatások piacán a GLS saját becslése szerint tavaly tízszázalékos részesedést tudhatott magáénak.
A szolgáltatás hazai, széleskörű bevezetése egyben kelet-európai próbaüzem is. A GLS szlovákiai és csehországi központja már most is Magyarországon van, és ez a Csomagpontok esetében is így lesz - közölte a társaság.