3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar származású Steven F. Udvar-Házy, az amerikai Air Lease Corporation lízingcég vezetője szerint 2015 a legjövedelmezőbb év lehet a légitársaságok történetében, és Európának még sokat kell tennie a hatékonyabb légiközlekedés érdekében.

A Budapesten zajló kelet-közép-európai (CEE) légügyi konferencián a világ egyik legnagyobb repülőgépeket lízingbe adó cégének alapítója kifejtette: a globális légiforgalom kétszer olyan gyorsan növekszik, mint a GDP, emellett a kerozinárak egyharmaddal csökkentek az elmúlt időszakban. Ez a piaci környezet jó lehetőséget terem a légitársaságoknak, hogy megerősítsék törékeny üzleti mérlegüket és felkészüljenek a jövő kihívásaira.

A közép-európai régió jövőjével kapcsolatban kérdésre válaszolva azt mondta, ebben a régióban gyorsabban nő a fizetőképes réteg, mint Nyugat-Európában, emiatt a forgalom bővülése a következő 10 évben folyamatosan meghaladja majd a nyugati országokét. Emellett a most is népszerű diszkont légitársaságoknak fontos szerepük van, egyre nagyobb részt hasítanak ki a forgalomból - mondta.

Szintén kérdésre válaszolva leszögezte: a magyar kötődésű Wizz Air lesz a kelet-európai régióban az egyik nagy túlélő légitársaság, mert folyamatosan csökkenti az egy gépre vetített költségeit.

Steven F. Udvar-Házy szerint a hagyományos légitársaságok Európában kénytelenek csökkenteni költségeiket, mert a diszkont légitársaságokkal kell versenyezniük. Ebben a közép-kelet európai, főként állami tulajdonú társaságoknak sokkal több tennivalójuk van: a költségcsökkentés mellett flottájukat is modernizálniuk kell nem csak a hatékonyabb működés, hanem a szolgáltatás színvonalának fejlesztése miatt is.

Emellett az európai államoknak is tenniük kell a hatékonyabb légiközlekedésért az egységes európai égbolt kiterjesztésével. Mint mondta, több millió dollár értékű kerozint égetnek el a gépek feleslegesen csak a szétszabdalt európai légiforgalmi irányítás miatt. Az uniónak azonban sokkal határozottabbnak kell lennie és amellett, hogy folyamatosan beszélnek a probléma megoldásáról, végre cselekednie kell.

Elmondta, hogy a következő tíz évben a repülés a tömegközlekedés új formája lesz, 45 százalékkal, 30 ezerre nő a világon forgalomban lévő gépek száma. Ezek üzemeltetéséhez 900 új munkavállalóra van szükség.

Steven F. Udvar-Házy alapítója volt az International Lease Finance Corporationnek, a világ legnagyobb repülőgép bérbeadással foglalkozó vállalatának. Az 1973-ban alapított, több mint ezer repülőgépet lízingbe adó amerikai cégtől bérelte a Malév is a flotta gerincét adó Boeing 737-eseket. A Forbes Magazin korábban a világ 409. leggazdagabb emberként rangsorolta 3,2 milliárd dolláros vagyonnal.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!