2p

Több évtizede jól bevált stratégiájának megváltoztatására kényszerül az Airbus repülőgépgyártó a példátlanul gyenge dollár miatt, a cég bevételei ugyanis túlnyomórészt az amerikai fizetőeszközben érkeznek, költségeit viszont euróban könyveli el.

A dollár idén eddig kilenc százalékot vesztett értékéből, ezért a költségcsökkentési stratégiák kidolgozása már nem elég, gyökeresen kell átalakítani az Airbus üzletmenetét - idézi a Reuters az Airbus anyacégének, az EADS-nek a vezérigazgatóját, Louis Gallois-t.

A gyártási késésekkel és a gyenge dollárral sújtott cég már megkezdett egy gyáreladásokkal és hatalmas leépítésekkel tűzdelt költségcsökkentési programot, de egyes németországi üzemek értékesítése során gondok merültek fel, a dollár értéke pedig olyan rekordmélységekbe süllyedt, hogy a bevezetett intézkedések egyébként sem volának elégségesek. Az amerikai fizetőeszköz gyengülése egyébként ráadásul pont a gyártó legnagyobb riválisa, a Boeing malmára hajtja a vizet, az ugyanis bevételeit és költségeit egyaránt dollárban könyveli el.

Az Airbus a fentiek miatt a jövőben dollárban kívánja kifizetni európai beszállítóit is, ehhez azonban azoknak gyártást kell az eurózónán kívülre szervezniük. "Területi modellről globális modellre térünk át" - foglalta össze a célokat a vezérigazgató.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!