Nem lehet elég korán kezdeni a pénzügyi ismeretek elsajátítását, véli a K&H, amely egy új animációs rajzfilmsorozatot támogat. A cél, hogy már a legkisebbek is megértsék, miért jó malacperselyben pénzt gyűjteni. Az Ez kész! Pénz! című animációs filmsorozat egy francia mű adaptációja és Rofusz Ferenc Oscar-díjas animáció rendező ötlete alapján készült.
A rajzfilmsorozat 30, egyenként öt és fél perces részen keresztül ismerteti meg a gyerekekkel a pénz működését, gazdaságban betöltött szerepét és az euro kialakulását. A készítők a filmet 12 éves kortól ajánlják, és bár annak nyelvezete kifejezetten gyerekeknek szól, felnőttek is tanulhatnak belőle.
Érthetetlen banki termékek?
"Úgy tapasztaljuk, hogy nem csak a gyerekeknek okoz gondot az eligazodás. Sokszor még a felnőttek sem értik a legalapvetőbb banki termékeket. Emiatt vállaltuk fel az elsősorban a fiatalabb nemzedékeket megcélzó, de felmérésünk szerint a felnőttek egy részét is a képernyő elé ültető pénzügyi ismeretterjesztő film támogatását" - nyilatkozta lapunknak Horváth Magyary Nóra, a bankcsoport kommunikációs ügyvezető igazgatója. Hozzátette: "Különböző életkorban különböző kommunikációs megoldásokra fogékonyak az emberek. A film az animáció játékosságával juttatja el az érthetően feldolgozott pénzügyi ismereteket a fiatalokhoz."
Bár a pénzintézetek aktivitása az idei évben erősebbnek tűnik, mint korábban, a vezető szerint már több éve fókuszálnak a fiatalabb generációra. Ennek eredménye a bank trambulin-programja is. "Ez a születéstől kezdve fiatal felnőtt korig az életkornak megfelelően tesz egyre több pénzügyi terméket elérhetővé a gyermekeknek, fiataloknak" - magyarázta a kommunikációs vezető.
A BÉT is mozgolódik
A pénzintézet támogatásával született animációs film mellett az idei év másik nagy dobásának a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) kezdeményezésére létrejött Öngondoskodás Alapítvány programja számít. Ennek keretében az idei tanévtől mintegy 60 középiskolában tanulhatnak a diákok arról, mikor milyen befektetési forma a legmegfelelőbb számukra.
Az alapítvány támogatói közt többek közt a CIB, az ERSTE és a HVB bank is megtalálható, a K&H azonban nincs a listán. Horváth Magyary Nóra ezt azzal indokolta, hogy több kezdeményezés is létezik. A bank elsősorban a 12-15 éves korosztályt szeretné elérni, az országos tv-csatorna pedig kiváló eszköz erre.
Közös-e az érdek?
A döntés végeredményben érthető: a BÉT által oktatott anyag hosszú távon inkább a közvetlen befektetéseket ösztönözheti, míg a bankok érdeke az, hogy ügyfeleik rajtuk keresztül vegyenek igénybe minél több szolgáltatást. Mivel egy átlagos fogyasztó a banki termékportfólió negyedével van csak tisztában, így van mit oktatni a rajzfilmet kedvelő felnőtteknek is.
A sorozat költségvetése mintegy 200 millió forint, amihez állami támogatást nem, csak a filmtörvény által biztosított 20 százalékos adókedvezményt vették igénybe a készítők. A költségek oroszlánrészét a pénzintézet állta. A TV2-s debütálás után a film más csatornákon is megjelenhet, s már a határon túli terjesztésről is megkezdődtek a tárgyalások.
Istvánko Viktória
Menedzsment Fórum