3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

November 11-től új, 30 részes felvilágosító rajzfilmsorozat indul Ez kész! Pénz! címmel. Az egyik nagy bank támogatásával létrejött sorozat gyereknyelven, de a felnőttek számára is szórakoztató módon mutatja be a pénz működését, gazdaságban betöltött szerepét, tudta meg az mfor.hu. Az idei évben már többen is megcélozták a fiatalok pénzügyi képzését.

Felnőtteknek is bejöhet

Nem lehet elég korán kezdeni a pénzügyi ismeretek elsajátítását, véli a K&H, amely egy új animációs rajzfilmsorozatot támogat. A cél, hogy már a legkisebbek is megértsék, miért jó malacperselyben pénzt gyűjteni. Az Ez kész! Pénz! című animációs filmsorozat egy francia mű adaptációja és Rofusz Ferenc Oscar-díjas animáció rendező ötlete alapján készült.

A rajzfilmsorozat 30, egyenként öt és fél perces részen keresztül ismerteti meg a gyerekekkel a pénz működését, gazdaságban betöltött szerepét és az euro kialakulását. A készítők a filmet 12 éves kortól ajánlják, és bár annak nyelvezete kifejezetten gyerekeknek szól, felnőttek is tanulhatnak belőle.

Érthetetlen banki termékek?

"Úgy tapasztaljuk, hogy nem csak a gyerekeknek okoz gondot az eligazodás. Sokszor még a felnőttek sem értik a legalapvetőbb banki termékeket. Emiatt vállaltuk fel az elsősorban a fiatalabb nemzedékeket megcélzó, de felmérésünk szerint a felnőttek egy részét is a képernyő elé ültető pénzügyi ismeretterjesztő film támogatását" - nyilatkozta lapunknak Horváth Magyary Nóra, a bankcsoport kommunikációs ügyvezető igazgatója. Hozzátette: "Különböző életkorban különböző kommunikációs megoldásokra fogékonyak az emberek. A film az animáció játékosságával juttatja el az érthetően feldolgozott pénzügyi ismereteket a fiatalokhoz."

Bár a pénzintézetek aktivitása az idei évben erősebbnek tűnik, mint korábban, a vezető szerint már több éve fókuszálnak a fiatalabb generációra. Ennek eredménye a bank trambulin-programja is. "Ez a születéstől kezdve fiatal felnőtt korig az életkornak megfelelően tesz egyre több pénzügyi terméket elérhetővé a gyermekeknek, fiataloknak" - magyarázta a kommunikációs vezető.

A BÉT is mozgolódik

A pénzintézet támogatásával született animációs film mellett az idei év másik nagy dobásának a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) kezdeményezésére létrejött Öngondoskodás Alapítvány programja számít. Ennek keretében az idei tanévtől mintegy 60 középiskolában tanulhatnak a diákok arról, mikor milyen befektetési forma a legmegfelelőbb számukra.

Az alapítvány támogatói közt többek közt a CIB, az ERSTE és a HVB bank is megtalálható, a K&H azonban nincs a listán. Horváth Magyary Nóra ezt azzal indokolta, hogy több kezdeményezés is létezik. A bank elsősorban a 12-15 éves korosztályt szeretné elérni, az országos tv-csatorna pedig kiváló eszköz erre.

Közös-e az érdek?

A döntés végeredményben érthető: a BÉT által oktatott anyag hosszú távon inkább a közvetlen befektetéseket ösztönözheti, míg a bankok érdeke az, hogy ügyfeleik rajtuk keresztül vegyenek igénybe minél több szolgáltatást. Mivel egy átlagos fogyasztó a banki termékportfólió negyedével van csak tisztában, így van mit oktatni a rajzfilmet kedvelő felnőtteknek is.

A sorozat költségvetése mintegy 200 millió forint, amihez állami támogatást nem, csak a filmtörvény által biztosított 20 százalékos adókedvezményt vették igénybe a készítők. A költségek oroszlánrészét a pénzintézet állta. A TV2-s debütálás után a film más csatornákon is megjelenhet, s már a határon túli terjesztésről is megkezdődtek a tárgyalások.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!