2006-ban tervezett gyorsforgalmiút átadások
MO autópálya 2 főút és 11 főút között 3 km,
10. sz. főút Budapest-Pilisvörösvár 8 km,
M3 autópálya Görbeháza-Nyíregyháza 50 km,
M3 autópálya Nyíregyháza keleti elkerülő 12 km,
M35 autópálya Görbeháza-Debrecen 34 km,
M35 autópálya Debrecen elkerülő 13 km,
M5 autópálya Kiskunfélegyháza-Szeged 45 km,
M6 autópálya Bp.-Dunaújváros 56 km,
M7 autópálya Zamárdi-Balatonszárszó 14 km,
M7 autópálya Ordacsehi-Balatonszentgyörgy 25 km,
M8 autópálya M6-51. sz. főút 9 km,
M9 autópálya 51-54 sz. főút között 17 km,
Összesen : 286 km
Lexikon
A vázolt fejlesztési elképzelések megértéséhez segítségül szolgálhatnak a gyorsforgalmi útra, az autógályára és az autóútra vonatkozó alábbi pontos meghatározások:
Gyorsforgalmi út: gyűjtőfogalom, amely magában foglalja az autóutakat és az autópályákat. A gyorsforgalmi út az országos közúthálózat része, amely csak autópálya vagy autóút lehet. A KRESZ-ben meghatározott (autópálya vagy autóút) jelzőtáblával kijelölt út, amely csak gépjárműforgalom számára szolgál, rá felhajtani, illetve róla lehajtani csak forgalmi csomópontokban lehet. Az út menti ingatlanokhoz közvetlen csatlakozást, szintbeni vasúti átjárót és tömegközlekedési megállóhelyet létesíteni nem lehet.
Autópálya: nagy távolságú -országok, országrészek, illetve régiók közötti- és jelentős nemzetközi forgalmat lebonyolító és azt a legmagasabb minőségi színvonalon kielégítő, irányonként legalább két forgalmi sávval rendelkező osztottpályás út. A gépjárművek és az utasok tájékoztatása, illetve ellátása magas színvonalú.
Autóút: közepes távolságú forgalmat bonyolítanak le, régiókat kötnek össze és a jelentősebb forgalmi irányokból (gazdasági, idegenforgalmi, kulturális stb, központokból) a forgalomnak az autópályára történő rávezetését biztosítják. Irányonként két sávval rendelkező autóúton csak külön szintű csomópont létesíthető, és a forgalmi irányokat fizikailag is el kell választani. Irányonként egy forgalmi sávval rendelkező úton minden keresztezés szabályozott és az autóút átmenő út forgalmának elsőbbsége biztosított.
A gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztés számokban
Kovács Ferenc, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) közlekedési helyettes államtitkára szeptember 1-jén a Káli Autópálya-mérnökség épületében sajtótájékoztatón ismertette a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésének idei és jövő évi számadatait, de szót ejtett az eddig átadott és a közei jövőben átadandó útberuházásokról is.