2p

A Levegő Munkacsoport és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete egyetért abban, hogy a jelenleg alkalmazott matricás úthasználati díjrendszer a közúti fuvarozás mai problémáit nem oldja meg, ezért a két szervezet közös állásfoglalást fogadott el a használatarányos útdíj bevezetéséről.

A két szervezet kiemelkedő jelentőségűnek tartja, hogy az Országgyűlés elé került a használatarányos útdíj bevezetéséről szóló határozattervezet - áll az MTI-hez is eljuttatott állásfoglalásban, amelyet megküldtek a parlamenti pártok elnökeinek és frakcióvezetőinek.

A szervezetek - a többi között - leszögezik: a díjpolitikának tükröznie kell a fuvarozóknak és a lakosságnak azt a közös érdekét, hogy a nehéz tehergépjárművek lehetőleg mindenütt a kifejezetten erre a célra kialakított autópályán, főutakon haladjanak.

Szeretnék elérni, hogy a gyakori használók részére az úthasználati díjak bevezetésének kezdetétől érvényesüljön az Európai Unió által engedélyezett kedvezmény; a tarifapolitika alakításába legyen beleszólásuk az érdekvédelmi és a civil szervezeteknek; az ellenőrzésnek biztosítania kell, hogy a becsületes, közterheket vállaló hazai fuvarozók ne kerüljenek versenyhátrányba a fizetés kikerülését választókkal, illetve a külföldi fuvarozókkal szemben.

A két szervezet hangsúlyozta, hogy "a közös állásfoglalásban foglaltak megvalósulása esetén egyrészt mód nyílhat a magyarországi közúti tranzitforgalom mérséklésére, a közúti teherszállítás elsősorban gyorsforgalmi úthálózatra való terelésére, másrészt a hazai székhelyű közúti közlekedési szolgáltatást nyújtó vállalkozások relatív versenyelőnyének biztosítására".

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!