Két év alatt háromszor váltott nevet a francia Axa biztosító magyarországi leányvállalata. Amíg a svájci Winterthur a biztosításra koncentrált, a társaságot megvásárló Credit Suisse eleinte a banki szolgáltatások bevezetését is célul tűzte ki. Később kiderült, a legnagyobb svájci lakossági bank meg akar válni a biztosítótól, amely visszanyerte a Winterthur nevet, majd a társaság a világ vezető biztosítói közé tartozó francia Axa tulajdonába került.
A K&H Bank két évvel ezelőtti márkafrissítése a belga anyabank, a KBC úgynevezett lokális márkastratégiájának keretében történt, így a bank otthonának tekintett régiónkban mindenütt a legerősebb helyi márkanév alatt működtetik tovább az érdekeltségeket - fejti ki Horváth Magyary Nóra kommunikációs vezető. Egységesen használják az anyabank logóját, miközben az egyes márkák személyiségjegyei, arculata mindig a helyi viszonyokhoz igazodik.
Az OTP Bank márkafrissítését az indokolta, hogy kilenc országban jelen lévő multinacionális hitelintézetté vált, amely 11 milliónál több ügyfelet szolgál ki. A legnagyobb hazai bank a különböző kultúrájú országok eltérő gazdasági környezetében korszerű és komplex termékekkel, szolgáltatásokkal akar megjelenni.
A HVB-t váltó UniCredit név itthoni megjelenése az európai bankcsoport két évvel ezelőtti létrejöttéhez kötődik: a milánói központú UniCredit egyesült a bajor Hypo Vereinsbankkal, amelynek már része volt az osztrák piacvezető Bank Austria Creditanstalt. A névcsere a banki világranglista első 20 helyezettje között jegyzett UniCredit csoport elkötelezettségét jelzi - fejti ki a Világgazdaságnak Sipos József, az UniCredit Bank Hungary Zrt. marketing- és kommunikációs vezetője.