3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Divatos lett mostanában az internetes telefonálás, gomba módra szaporodnak a szolgáltatók. A Menedzsment Fórum utánajárt, milyen üzleti megfontolás áll a technológia hátterében. Egyelőre ugyanis nagyobb a népszerűség, mint a haszon, amit hoz.

Egyelőre a hibrid megoldások hódítanak

A VoIP forradalmi változásokat hozhat a magyar üzleti szektorban is: a várakozások szerint a nagyvállalatok kétharmada a következő öt évben teljesen vagy nagyrészt interneten alapuló telefonos rendszerre fog átállni. Az IP-technológia itthon eddig leginkább a működési költségek csökkentésében érdekelt vállalati ügyfelek között terjedt el.


mfor.hu gyűjtés
magyar VoIP szolgáltatók (többek között):
  • Cisco Systems Magyarország Inc.

  • Euroweb Internet Szolgáltató Rt.

  • LNX Rt.

  • Pantel Kft.

  • Siemens Rt.

  • Synergon Informatika Rt.

  • T-Online

  • TvNetWork Rt.

  • UPC Magyarország Kft.



A legtöbb cég azonban hibrid megoldást választ: a belső kommunikációt VoIP-n, a külső forgalmat viszont hagyományos vezetékesen keresztül bonyolítja. A nemzetközi és a fix-mobil telefonszámlákban azonban így is jelentős, 20-40 százalékos megtakarítás érhető el mind a kis-, mind pedig a nagyvállalatoknál.

Piackutatók arra számítanak, hogy a jövőben a magán telefonbeszélgetések 80 százalékát teljes egészében az interneten keresztül bonyolítják majd le, a fennmaradó 20 százalék pedig a világhálóról jut majd el a hagyományos telefonkészülékekhez. A Jupiter Research elõrejelzése szerint az USA-beli szélessávú internet-hozzáféréssel rendelkezõ háztartások 17 százaléka már pár éven belül alkalmazni fogja az internetes telefonálást. Napjainkban ez az arány még csak 1 százalék.


mfor.hu gyűjtés
magyar VoIP ügyfelek (többek között):
  • CIB Bank Rt.

  • Démász Rt.

  • Generali Providencia Rt.

  • Gundel Étterem

  • MÁV Rt.

  • Mol Rt.

  • MTI

  • OTP Bank Rt.

  • Pepsi-Cola

  • Raffeisen Bank Rt.

  • Siemens Rt.

  • T-Online

  • és számos felsőktatási intézmény



Fehér Ede, a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Program (NIIFP) VoIP projektjének vezetője az mfor.hu-nak elmondta: az internetes telefónia rohamos terjedésének hátterében az áll, hogy egyre nagyobb igény van a különböző kommunikációs formák integrálására. A vevők elvárják, hogy az üzleti partnerek egységesen elérhetők legyenek adat-, hang- és képüzenet szempontjából.

Az internet- és a kábelszolgáltatók is erre törekednek, csak míg előbbi az adat-, utóbbi a hangtovábbítás felől közelít. Ennek a tendenciának csak egy középső lépcsőfoka a VoIP. A hosszú távú várakozások szerint nem is olyan sokára már a háztartásokban is hétköznapi megoldásnak számít a videotelefon (ehhez azonban már optikai szálas kapcsolat szükséges). A hagyományos szolgáltatók azonban nem tesznek túl sokat ezek népszerűsítéséért, hiszen így saját jelenlegi szolgáltatásaiknak jelentenének konkurenciát.

Körte Ildikó Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!