3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A gazdasági válság és a gyorsan változó kereslet miatt már a szupertakarékos hibridautók sem fogynak az Egyesült Államokban - írta szerdán a USA Today című napilap.

Az üzemanyagárak tavaly őszi növekedésekor az amerikai vásárlók tömegével fordultak el a nagy fogyasztású, korábban népszerű terepjáróktól és pick-up teherautóktól. A benzin olcsóbbodásával azonban az érdeklődés ismét a benzinfaló járművek felé fordult, ami már a decemberi eladásokon érződött.

A japán Toyota - amely a legnépszerűbb vegyes üzemű személyautó, a Prius előállítója - az év utolsó hónapjában 37 százalékos forgalomcsökkenést volt kénytelen elkönyvelni.

A Prius eladási adatai decemberben 45 százalékkal romlottak a megelőző év azonos időszakához képest. Hasonló helyzetben van a Honda is, Japán második számú autógyártója, amely csaknem 70 százalékkal kevesebb hibridautót tudott értékesíteni az Egyesült Államokban, mindössze ezer ilyen takarékos kocsi talált gazdára.

Jesse Toprak autóipari elemző szerint a terepjárók és a teherautók azért is fogytak jobban, mert a cégek óriási kedvezményeket kínálnak rájuk. Az olcsóbbá vált üzemanyag mellett az is fontos tényező, hogy a hibridek általában 3-5 ezer dollárral többe kerülnek benzines társaiknál. Mint a szakember rámutatott, aki oszt és szoroz, rájön, hogy a sok ösztönző ellenére jelenleg nem igazán éri meg hibridet vásárolni.

Ennek a változásnak a pénzügyi nehézségekkel küzdő nagy amerikai autógyártókra nézve is következményei lehetnek. Ha ugyanis a jelenlegi tendencia folytatódik, akkor a Fordot, a Chryslert és a General Motorst nem fogja talpra állítani, illetve sikeresebbé tenni az az erőltetett átszervezési terv, hogy a hibridek gyártását kell előtérbe helyezni - mutatott rá a szakértő.

A helyzetre reagálva a Toyota máris leállította egy új hibridautót gyártó üzemének építését az Egyesült Államokban.

A dél-koreai Hyundai közben új módszerrel igyekszik lendíteni amerikai eladásain: azt ígéri vásárlóinak, hogy ha nehéz pénzügyi helyzetbe kerülve nem tudják fizetni az autóvásárlási hiteleket, akkor visszaveszi az eladott járműveket.

A GM és a Toyota kamatmentes hitelekkel próbálja becsalogatni a szalonokba a vevőket, a Chrysler dolgozóinak biztosított árakon kínálja a kocsikat, a GM olyat is ígér, hogy vevői évekig gallononként (nagyjából négy literenként) 1,99 dolláros áron szerezhetik be az üzemanyagot. Megfigyelők szerint egyik módszer sem hozott átütő sikert.

Az óvatos amerikai fogyasztók a becslések szerint idén 10-12 millió járművet fognak vásárolni, szemben az elmúlt évtized átlagos évi 16,7 milliós forgalmával. A nem végleges adatok szerint 2008-ban kevesebb mint 13 millió új kocsi fogyott az Egyesült Államokban.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!