A két cég beszámolója nyitotta meg a megújuló energiaforrásokról szóló konferenciát Washingtonban, a tanácskozás legfontosabb témája, hogy a világ hogyan tudja feloldani azt az ellentmondást, hogy 2050-ig 50 százalékkal csökkentse a káros gázok kibocsátását, ugyanakkor 2030-ig 50 százalékkal több energiát állítson elő.
A General Motors azt tervezi, hogy 2009-ben dobja piacra első teljesen elektromos autóját, ezzel indítanák el az E-Flex nevű programot. Az E-Flex rendszerű autókban elektromos motor lenne, ugyanakkor működne bennük egy generátor is, mely hosszú utazások esetén feltöltené az akkumlátort.
Ez a generátor működhetne akár benzin- vagy hibridmotorral, majd később hidrogénnel. Az autógyár egyébként lassú átmenetre számít, jelenleg is többféle alternatíván dolgozik a hibrid- és dízeljárművektől kezdve az elektromos autókig.
Hosszútávon a BP is a hidrogénre koncentrál, az elkövetkező évtizedekben viszont a szél- és napenergia lehet az átmeneti megoldás. Erre a két környezetkímélő megoldásra évente egymilliárd dollárt költ az energiavállalat jelenleg is.