A tavalyi év egyik emlékezetes sztorija volt, amikor több brit nagyvállalat - köztük a Vodafone, a Halifax és a Virgin Media - visszavonták hirdetéseiket a Facebook közösségi oldalról, mivel a reklámok olyan felhasználók oldalain is megjelentek, akik a szélsőjobboldali Brit Nemzeti Pártot népszerűsítették.
A szakemberek szerint a közösségi oldalak üzemeltetőinek új reklámozási formákat kell kitalálniuk, szembe kell nézni azzal, hogy egy egyszerű banner kihelyezése már nem vonzó a reklámozók számára.
"A vállalatok próbálják megérteni, hogy működnek a közösségi oldalak, és hogyan tudják befolyásolni azokat" - nyilatkozta egy szakember az eMarketernek. Szerinte a közösségi oldalakon az átlagnál lényegesen olcsóbban lehet hirdetni, mivel ezeken a lapokon a felhasználók nem szívesen néznek reklámokat.
Ugyanakkor a közösségi oldalak komoly előnyt is hordoznak magukban a hirdetők számára, mivel segítségükkel körül tudják határolni célközönségüket, elég csak egy szűk közösségnek hirdetni az oldalakon. Ugyanakkor szükség van egy egészséges gyanakvásra, hiszen az arra készteti a nagy cégeket, hogy az internetes reklámozás más területein is jobban átgondolják stratégiájukat.