2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az EU vasúti forgalmában utazók - az Európai Parlament keddi döntése értelmében - 2009-től visszatérítésekre számíthatnak a késések után.

A több mint egyórás késésnél a jegyár negyedét, a két órát meghaladó késedelemnél a felét kell visszakapnia a károsult utasnak, amit egy hónapon belül ki kell fizetni. Egyebek között erről döntött az Európai Parlament keddi strasbourgi ülésén az úgynevezett harmadik vasúti jogszabálycsomagban.

Az utas nem jogosult kártérítésre, ha a késésről a jegyvásárlást megelőzően tájékoztatták, vagy ha az utazásnak másik szolgáltatással vagy eltereléssel történő folytatása következtében a késés a 60 percet nem haladja meg. 

A nagy többséggel megszavazott határozat először a nemzetközi forgalomban, majd a nemzeti vasúti forgalomban is érvényes lesz, de az egyes tagállamok akár 15 éves halasztást is kérhetnek. Ez mindenekelőtt a kelet-európai tagállamokra vonatkozik.

Az immár harmadik olvasatban elfogadott csomag a nemzetközi vasúti személyszállítás 2010-es liberalizációjával, a vasúton utazók jogaival, valamint a mozdonyvezetők képesítésével foglalkozik.

A nemzetközi személyszállítást eszerint 2010. január 1-ig kell megnyitni a verseny előtt - áll a jelentésben. Az EP első olvasatban még 2008-as nyitást javasolt, de végül elfogadta a tanácsi elképzelést a 2010-es váltásról. Egyes képviselők a liberalizációt előíró irányelv hatályát kiterjesztették volna a belföldi személyszállításra is, az erre vonatkozó módosítás azonban a második olvasatban elbukott.

"A nemzetközi személyszállítási szolgáltatás működtetésének céljából a vasúttársaságok számára 2010. január 1-ig valamennyi tagállamban biztosítani kell az infrastruktúrákhoz való hozzáférési jogot" - áll a szövegben.  "A nemzetközi személyszállítási szolgáltatás keretében a vasúttársaságoknak jogukban áll utasok felvételét és leszállását biztosítani a nemzetközi útvonalon található bármely állomáson, beleértve az ugyanazon tagállamban található állomásokat is."

A tagállamok csak meghatározott, kivételes esetekben korlátozhatják az infrastruktúrához való hozzáférési jogot, illetve az utasok ugyanazon tagállam állomásain való felvételére és leszállására való jogosultságot - tartalmazza a jelentés. 

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!