Paolo Lanzarotti elmondta, az Asahi a nagy hagyománnyal rendelkező, erős márkák, a disztribúciós hálózat mérete miatt választotta a kelet-közép-európai portfolió felvásárlását. A Dreher tavaly decemberben került a japán Asahihoz.
Az Asahi Breweries Europe Ltd (ABEL) öt régióbeli országban (Magyarország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Románia) van jelen, 11 sörgyárral, 7800 embert foglalkoztat és a világ több mint 50 országába exportál sört - ismertette.
Grant Mckenzie, az ABEL marketing igazgatója elmondta: Magyarországon nagy a piaci verseny, de a prémium és az alkoholmentes szegmens itt is növekszik. Az egy főre eső éves sörfogyasztás alacsonyabb, mint a régió többi országában, a lengyelének mintegy fele. Ennek oka, hogy a bornak és a magasabb alkoholtartalmú italoknak is nagy piaca van - jegyezte meg.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint a magyar sörpiac 6,7 millió hektolitert tesz ki évente, amelynek 38 százalékát, 2,55 millió hektolitert értékesít a Dreher Sörgyárak. Az egy főre eső sörfogyasztás 67 liter évente.
A cég közlése szerint a magyar beszámoló szerinti nem auditált árbevétele 2017 március végéig tartó üzleti évben 53,89 milliárd forint volt. Ez 1,2 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A Dreher Sörgyárak 580 munkavállalót foglalkoztat.
Idén áprilisban zárult le a SABMiller egykori közép- és kelet-európai vállalatainak, köztük a Dreher Sörgyáraknak, vagy a pilseni sörgyárnak a felvásárlása. A vállalkozások és márkák felvásárlását - beleértve a csehországi, szlovákiai, lengyelországi, magyarországi és romániai vállalatait és márkáit, valamint más kapcsolódó eszközöket, mint az export vállalatok az európai piacon és Dél-Koreában - tavaly decemberben jelentette be a társaság. Április 1-jétől az új vállalat neve Asahi Breweries Europe Ltd (ABEL), regionális székhelye Csehországban, Prágában van.