Demszky Gábor közlése szerint ezt az adót azok fizetik majd, "akik egy bizonyos térségbe, mondjuk Budapest közigazgatási határain belülre belépnek gépkocsival".
Ez a megoldás - a belső városrészek környezeti terhelésének csökkentése - már Európa számos városában bevált, tette hozzá a főpolgármester, megjegyezve, hogy ez a lépés természetesen érdekeket sért majd.
"Természetesen ezt nem nagyon fogják megtapsolni azok, akik az agglomerációban, vagy a külső részeken laknak, mert pénzbe kerül, s mert életmódváltásra kényszerít, ha nem tudják megfizetni" - vélekedett.
A főpolgármester hangsúlyozta, hogy nem lát más megoldást az egyre növekvő autóforgalom által okozott környezeti károk enyhítésére. Leszögezte: ahhoz, hogy Budapest élhetőbb, szerethetőbb legyen, elengedhetetlen a napjainkra már 1,2 milliósra duzzadt budapesti autóstábor közlekedésének visszaszorítása. A város szerkezete ugyanis nem az autókra, és főleg nem az ilyen nagy számú gépjárműforgalomra épült - magyarázta.
Demszky Gábor, aki a megnyitóra maga is kerékpárral érkezett, kifejtette, hogy az autósoknál szemléletváltásra van szükség. A cél az, hogy minél többen használják a tömegközlekedési járműveket, pattanjanak kerékpárra, illetve hogy gyalogoljanak.
A főpolgármester szerint ahhoz, hogy a hétvégi több százezer kerékpáros munkába is biciklivel járjon, kerékpártárolók építésére, a munkahelyeken pedig tusolók kialakítására van szükség. Megjegyezte, hogy egy hete, amikor kiöntött a Duna, ő maga is kerékpárra váltott, és mint mondta, azzal közlekedni nagyszerű dolog.
Az idén a mobilitási hetet a "Legyen az utca az embereké" szlogen jegyében tartják. Szeptember 16-22. között a fenntartható közlekedés illetve a közösségi közlekedés fejlesztése áll a különféle rendezvények középpontjában. Szeptember 22-én, az Európai Autómentes Napon a járműforgalom elől lezárt Andrássy úton különféle programokkal hívják majd fel a figyelmet a környezettudatos életmód előnyeire, a környezetbarát közlekedési eszközök használatára.
MTI/Menedzsment Fórum