A 4-es és 6-os villamos Moszkva téri, Móricz Zsigmond körtéri, illetve Fehérvári úti végállomásán a legforgalmasabb reggeli és délutáni időszakban csak a jegyek és bérletek ellenőrzése után szállhatnak fel az utasok. A rendszert tavaly novemberben alkalmazták először, hatására az utasbiztonságon túl jelentősen nőttek a jegy- és bérleteladások - közölte a BKV.
Az ügyfélszolgálatra érkezett észrevételek összegzését követően a BKV az ellenőrzés folytatása mellett döntött, melynek továbbra sem a pótdíjazás, hanem éppen a büntetés elkerülése a célja - írták.
Június 2-ától a BKV kísérleti jelleggel bevezeti egyes járatain az elsőajtós felszállási rendszert is. Ennek lényege, hogy a buszokra csak az első ajtónál lehet felszállni, ezzel egy időben az érvényes jegyet, bérletet fel kell mutatni. A jeggyel nem rendelkező utasok a járművezetőnél megvehetik 400 forintért.
Az utazási jogosultságot valamennyi esetben az első ajtónál álló jegyellenőr vizsgálja, illetve a bevezetés kezdeti szakaszában besegít a járművezetőnek a jegyértékesítésben. A leszállásra természetesen a 2. és 3. ajtóknál lesz lehetőség, amit az ott szolgálatot teljesítő 1-1 fő biztonsági őr felügyel. Az elsőajtós felszállási rendszert a BKV a 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A járatokon vezeti be.
Június elsejétől a BKV újra elindítja a már hagyományosnak tekinthető pótdíjkedvezményt is. Ennek keretében - közlésük szerint - két hónapon keresztül a fizetési meghagyással és bírósági ítélettel nem érintett tartozások teljes összegéből 20 százalék engedményt kapnak az utasok.
A BKV közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy az átállás az első napokban nem lesz problémamentes, számítani lehet arra, hogy a buszok a megszokottnál valamivel többet állnak majd a megállókban. Az elsőajtós felszállás megvalósítása nem jár többletköltséggel, mert a szükséges létszámot átcsoportosítással oldják meg.