2016. május 3. 03:25

A Nagy Duettben egyre pszichedelikusabb műsorszámokat láthattak a nézők, ám úgy tűnik, hogy kifejezetten örülnek neki, ha az ingerküszöbön átütő produkciókat kapnak.

Megállíthatatlan a Nagy Duett, ismét a hét legnézettebb adása lett, mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosság körében. Utóbbi célcsoportban ismét a másfél milliós szinthez közelített a műsor nézettsége, amely kimagaslónak számít a haza mezőnyben. Sem a TV2 másik jelentős produkciója, a Kismenők, sem az RTL Klub valóságshowja, a Farm nem tudott még az 1 milliós szinten sem átlépni. Igaz, a főműsoridős nézettséget tekintve piacvezető RTL Klubnak így is van egymilliós nézettségű műsora, a Barátok közt, amely gyakorlatilag minden este képes ezt a nézőszámot hozni.

Hogy ki mit tart szórakoztatónak, az erősen szubjektív, ám immár négy hét után azt lehet mondani, hogy a Nagy Duettet sokan tartják annak. Pedig a színvonal erősen hullámzó, mind műsoron belül, mind az egyes párosok esetében. Az mindenesetre látszik, hogy összességében jót tesz a nézettségnek, hogy a megosztó személyiségek nem estek ki az elején. Igaz úgy tűnik, a műsorban rá is játszanak a nézők érzelmeire, nem nehéz például a vasárnapi adásban zöld szakállal, kacsajelmezbe fellépő Berki Krisztián jelenlétét például a kárörömre okot adó fellépésnek elkönyvelni.

Ezek a legőrültebb munkák

A celebek iránti érdeklődés is hozzájárulhatott, hogy a TV2 egy vetélkedővel próbálja a hétköznapokon az RTL Klubot megszorongatni. A Drágám, add az életed! című műsor az ügyességet igénylő vetélkedők alapjaira épít, de igyekszik kihasználni a médiából ismert emberek népszerűségét is. Az biztos, hogy a Tények után immár hosszabb ideje „lyuk tátong”, amikor nagyon sok nézőt veszít a TV2. Kérdés, hogy a Hal a tortán kvázi kudarca után mennyire tudják a nézőket visszaszerezni. Úgy tűnik ugyanis, hogy önmagában a magazinhősök sem tudnak elvinni műsorokat. Ha azonban kihívások elé állítják őket, illetve bohócot csinálnak belőlük, akkor sokkal jobb számokat tudnak a műsorok hozni. Ez korábban mindkét csatorna esetén bebizonyosodott, hiszen a TV2 Ezek megőrültek című produkciója, és az RTL Klub Ments ki innen celeb vagyok műsora is szép számokat hozott.

Hogy a celebek mellett mi az, amivel nézőket lehet fogni, azt viszont nehéz megmondani, hiszen akár a kábeltévék, akár az internet (vagy az ezek keresztezése révén létrejött Netflix) kínálata miatt elképesztő mennyiségű tartalmat elérhetnek a nézők. Az ingerküszöbük pedig folyamatosan trenírozva van, ahogy arra a kacsajelmezes Berki Krisztián kapcsán is utaltunk. Ebből a szempontból unikálisnak ígérkezett a Viasat3 új realityje, az Ádám keresi Évát, ahol ruha nélkül ismerkednek a résztvevők. Az első adás nézettsége ugyan 7 százalék feletti közönségarányt hozott, ami a csatorna átlagának közel duplája, ám volt már ennél a Viasatnak sikeresebb reality műsora is a korábbi években.

A számokra térve, a 17. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban hét estéből hatot nyert meg az RTL Klub, míg vasárnap a TV2-t választotta a legtöbb néző. Az RTL átlagos közönségaránya 20,1 százalékos volt. Eközben a TV2-t átlagosan a készülékek előtt ülők 10,6 százaléka nézte. A dobogó harmadik fokára a F+ (5,9% SHR) került, míg a Cool (5,1% SHR) kissé visszacsúszott. Ezzel szemben a Viasat3 (3,9% SHR) javítani tudott egy héttel korábbi teljesítményén. A középmezőny végén ezúttal is a Duna TV (2,3% SHR) kullogott.

mfor.hu