2p

A PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó nyeresége és árbevétele is nagyobb lett a tavalyi utolsó negyedévben az elemzők által vártnál, elsősorban a kalóriaszegény italok iránti keresletbővülés hatására.

A vállalat szerdán azt közölte, hogy 1,4 milliárd dolláros adózott eredményt ért el a tavalyi utolsó negyedévben.  
 
A tavalyi utolsó három hónapban a részvényarányos eredmény 0,97 dollár lett, egyszeri tételek nélkül pedig 1,20 dollár. Ez utóbbi alapján a szakértők gyengébb adatra, 1,16 dollárra számítottak. 
 
  A kalóriaszegény italokból jön a profit 
 
A vállalat árbevétele a tavalyi negyedik negyedévben 19,52 milliárd dollár volt. Ez minimálisan elmaradt az elemzői várakozások átlagában szereplő 19,6 milliárd dollártól, de felülmúlta az egy évvel korábbi 18,59 milliárd dollárt.  
 
A PepsiCo idei évre vonatkozó részvényarányos eredményvárakozása jelenleg 5,09 dollár.
 
A Coca-Cola és kisebb vetélytársa, a Pepsi is azzal szembesül, hogy a fogyasztók világszerte egyre inkább próbálnak figyelni az egészségükre, és a szénsavas italok helyett teát és gyümölcslevet isznak. A két nagyvállalat igyekszik alkalmazkodni az új táplálkozási trendekhez, csökkentve termékeinek cukor-és kalóriatartalmát.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!