3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Karácsonykor és szilveszterkor a mobilszolgáltatók ügyfelei ötször-hatszor annyi szöveges üzenetet küldtek, mint egy átlagos hétköznapon, ugyanakkor december 24-26-án és január 1-jén egyre többen mobilinterneten, s nem SMS küldésével "postázták" jókívánságaikat.

A Vodafone közleménye szerint a társaság a mobilinternet terjedésének köszönhetően az ünnepek alatt 250-300 százalékkal nagyobb adatforgalmat bonyolított le, mint 2007-ben.

Ugyanakkor az elküldött szöveges üzenetek (SMS) számában nem volt számottevő változás a tavalyi évvel összehasonlítva. A cég ügyfelei december 24-én egy átlagos hétköznaphoz képest hatszor annyi, míg szilveszterkor ötször annyi SMS-t küldtek.

A Vodafone szélessávú vezeték nélküli internetes hálózata napjainkban 234 magyarországi településen érhető el, azaz 60 százalékos a lakossági lefedettsége.

A Vodafone-hoz hasonlóan a Pannon GSM Távközlési Zrt. ügyfelei is egyre jobban használják a mobilinternet előnyeit: a mobil szélessávú hálózatban lebonyolított adatforgalom 2008. december 24-én az egy évvel korábbinak a négyszerese volt. A Pannon mobil szélessávú hálózata napjainkban az ország 363 településén, a lakosság mintegy 65 százaléka számára érhető el.

A Pannon hálózatában karácsonykor, december 24-én ötször annyi SMS-t küldtek, mint egy átlagos hétköznapon. Az SMS-ek jól körülhatárolhatóan a délutáni időszakra koncentrálódtak, amikor a gyertyagyújtás idején két óra alatt annyi üzenetet küldtek a Pannon ügyfelei, mint egy átlagos hétköznapon.

December 31-én csaknem a karácsonyival megegyező mennyiségű szöveges üzenettel köszöntötték az újévet a cég ügyfelei. A csúcsidőszak az újév beköszöntével esett egybe. A tapasztalatok szerint január 1-jén a 0 és 1 óra közötti időszak az év legforgalmasabb órája az sms-ek számát tekintve, és ez idén sem volt másként: több mint 40-szer akkora volt az sms forgalom, mint egy átlagos hétköznapon éjfél és egy óra között.

A T-Mobile adatai szerint a cég hálózatában az átlagosnál szintén jóval több SMS-t küldtek a felhasználók szilveszterkor, mint korábban: az év utolsó napján több mint hatszor annyi üzenetet küldtek az előfizetők, mint egy hétköznapon. Az emberek december 31-én és január 1-jén összesen 17,2 millió SMS-ben kívántak boldog új évet egymásnak.

A T-Mobile adatai szerint 2007-hez hasonlóan 2008. december 24-én idén is óránként átlagosan közel 500 ezer SMS-t küldtek el az emberek, azaz ekkor is az átlagforgalom hatszorosát bonyolította le a mobilcég. December 24-én, 25-én és 26-án az elküldött üzenetek száma megközelítette a 18 milliót.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!