3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A márkák ereje már a gyermekeknél is érvényesül, egy most publikált vizsgálat szerint, a 3-5 évesek, ha a McDonald's csomagolásában kapnak ételt, azt ízletesebbnek tartják, mintha az azonos terméket logó nélküli dobozban fogyasztanák.

Az óriáscégek - és a szülők - felelősségét veti fel az a kutatás, amelyet a Stanford University gyermekkorház részlege végzett. A kutatók ugyanis azt állapították meg, hogy már a 3-5 éves gyermekeknél óriási szerepe van a választásban a brandeknek. Kísérleteik során azonos csirkefalatokat a csomagolástól függően a gyermekek más ízűnek érzékeltek.

A tesztek során ugyanis a McDonald's termékének hitt (ilyen csomagolásban adott) chicken nuggettet sokkal finomabbnak találták, mint a jelöletlen dobozban adott azonos terméket. A kísérletekben a kicsiknek adott egészséges táplálékok (zöldség, tej) messze lemaradtak a csirkehús mögött. Érdekesség ugyanakkor, hogy a logóval ellátott, illetve a fehér papírba csomagolt hamburgerek esetében már nem volt a fentiekhez hasonló különbség, bár ezt az is magyarázhatja, hogy a McDonald's szendvicsei a korábbi tesztek során a felnőttek körében a sereghajtók közé kerültek.

A kutatásban részt vett 3 és 5 év közötti gyermekek olyan háztartásban éltek, ahol átlagosan 2,4 darab tévékészülék volt, melyekből többnyire a vizsgált fiúk és lányok szobájába is jutott. Éppen ezért jutottak arra a következtetésre a korház szakértői, hogy az ízlelés és a gyermekekre ható reklámok között van összefüggés. A kicsik harmada egyébként heti rendszerességgel eszik a gyorsétteremben, és háromnegyedüknek van a McDonald's menükhöz adott játéka.

Az eredmények kapcsán a kutatást vezető Thomas Robinson professzor annak a véleményének adott hangot, hogy el kell gondolkodnia a cégeknek és a társadalomnak a gyermekeknek szóló reklámok használatán, illetve azok szabályozásán. A hatásuk ugyanis megkérdőjelezhetetlen, nem véletlen, hogy éppen a gyorséttermek költik a legkomolyabb összegeket a gyermekeknek szóló termékeik promótálására.

A rájuk nehezedő nyomás kapcsán a cégek persze megpróbálnak "előre menekülni". Az Egyesült Államok legnagyobb élelmiszeripari és üdítőgyártó cégei a közelmúltban jelentették be, hogy új szabályozást hoznak létre, amely korlátozza a reklámozást a 12 év alatti gyerekek körében. A McDonald's akkor azt közölte, hogy csak az egészségesebb Happy Meal menüket fogja hirdetni, és a rajzfilmfigura-karaktereket is csak e célból fogják felhasználni a cégek - legalábbis az USA-ban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!