3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Áder János köztársasági elnökhöz fordult a reklámadó ügyében a hazai médiapiac legnagyobb szereplője, az RTL. A médiavállalat észérvekkel próbált hatni az államfőre, hogy miért ne írja alá a sebtiben összedobott törvényt.

Úgy tűnik, egyelőre az "egyenes utat" választja az RTL, hiszen a reklámadó kapcsán Áder János államfőhöz fordultak, arra kérve őt, hogy ne írja alá, és ne hirdesse ki a reklámadóról szóló törvényt. A társaság egyik legfontosabb érve az volt, hogy a hangoztatott arányos közteherviselésnek aligha felel meg az, hogy a reklámadó teljes állami bevételeinek közel felét az RTL Klubnak kell megfizetni, miközben a reklámpiaci részesedésük 15 százalékot tesz ki. A vállalat azt is hangoztatta levelében, hogy az RTL Magyarország már ma is nagyobb összeggel járul hozzá a közteherviseléshez annál, mint a reklámadóból elvárt teljes állami bevétel összege. (Ez a vállalat kb. 26 milliárd forintos éves árbevételét tekintve úgy állhat össze, hogy a társasági adó, a foglalkoztatottak járulékai és esetlegesen az adó mellett a befizetett áfát is beleértik – szerk.)

Az RTL-Csoport társ-vezérigazgatója és a Magyar RTL igazgatóságának elnöke által jegyzett levél szerint úgy vélik, a reklámadó jelentős visszalépés azon az úton, amelyen a modern Magyarország nem csak, hogy már végigment, de másoknak is irányt mutatott. Meglátásuk szerint ez nyílt támadás a sajtószabadság ellen, a lépés célja, hogy ellehetetlenítse a magyar médiapiac legnagyobb szereplőjét.

Miután a reklámtörvénynél szélesebb társadalmi kört hátrányosan érintő jogszabály esetében a korábbi tiltakozások ellenére az aktuális államfő nem emelt vétót – többnyire arra hivatkozva, hogy az adott esetekben nincs mérlegelési jogköre -, így gyakorlatilag nulla esélye van a törvény visszaküldésének.

Változást sokkal inkább az hozhat, ha a törvényben hagyott kiskaput kihasználva megpróbálnak kibújni az adófizetés alól. Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője, Barta Péter szerint ugyanis az adóalap szokatlan meghatározása miatt a külföldi szolgáltatók mind kívül maradnak a reklámadó-fizetési kötelezettségen, még akkor is, ha társasági adó szempontjából esetlegesen Magyarországon telephelyük van – hiszen nem tartoznak sem a számviteli törvény, sem az szja hatálya alá. Nem elképzelhetetlen tehát, hogy ennek nyomán esetlegesen már Magyarországon letelepedett médiaszolgáltatók is külföldi társaságokra fogják telepíteni médiatartalom-szolgáltatási és reklámozási tevékenységüket, ezáltal elkerülve az új adóterhet, fejtette ki a jogi szakértő.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!