3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az elszámoltatási kormánybiztos szerint Oszkó Péter volt pénzügyminiszter a Malév visszaállamosításakor olyan bennfentes információkhoz jutott, amelyeket később "hasznosítani tudott" a Wizz Airben mint igazgatósági tag.

A politikus több kérdést is intézett a Bajnai-kormány pénzügyminiszteréhez: a kormánybiztos tudni szeretné egyebek mellett azt, Oszkó Péternek van-e tulajdonrésze a Wizz Air légitársaságban, és miért nem hozta nyilvánosságra - ami a napokban derült ki -, hogy 2011 áprilisa óta a Malév konkurensének, a Wizz Airnek az igazgatósági tagja. Választ vár arra is, létezett-e olyan forgatókönyv a magyar légitársaság visszaállamosításakor, amely arra vonatkozott, hogy az államosítás sikertelensége esetén a Wizz Air milyen szinten akarja átvenni a Malév szerepét. Oszkó Péternek be kell számolnia arról is - folytatta -, hogy pontosan milyen információi voltak, és kapott-e juttatást adatátadásért.

A kormánybiztos felidézte: 2010 végén a Malév korábbi vezetője, Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója feljelentést tett az Európai Bizottságnál, amely alapján 2010 decemberében a testület vizsgálatot indított a Malévnek nyújtott állami támogatások miatt. Azt pedig már korábban, a Malév visszaállamosításának időpontjában tudni lehetett, ha az Európai Bizottság vizsgálatot indít, arra az álláspontra fog jutni, hogy nem lehetett volna ilyen állami támogatásokat nyújtani a légitársaságnak - tette hozzá.

Budai Gyula szerint Oszkó Péter a Malév-visszaállamosítás során olyan bennfentes információkhoz, például az utaslétszámra és a Malév piaci részesedésére vonatkozó adatokhoz juthatott, amelyek később lehetőséget adtak a Wizz Airnek arra - amelynek igazgatósági tagja lett tavaly áprilisban -, hogy "a Malév helyére benyomulva megszerezze annak piaci szegmensét". Mindezek alapján egyértelműen felmerül az összeférhetetlenség kérdése Oszkó Péter esetében - jelentette ki.

Az elszámoltatási kormánybiztos úgy látja, a Malév csődje "egy bekódolt történet" volt, és mind a privatizáció, mind a visszaállamosítás mögött magánérdekek húzódtak meg.

Bejelentette egyúttal azt is, hogy egy paritásos alapon működő, parlamenti vizsgálóbizottság létrehozását kezdeményezte a Malév és a Budapest Airport privatizációja ügyében. Közölte továbbá, hogy "a Gyurcsány Ferenc volt kormányfő és Veres János egykori pénzügyminiszter által nem létezőnek titulált szerződést" - amely arról szól, hogy a Malév felszámolása esetén milyen kötelezettség terheli az államot a Budapest Airport felé - átadta Polt Péter legfőbb ügyésznek, és kérte, hogy ebben az ügyben is indítsanak eljárást.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!