A szocialista és SZDSZ-es képviselők 16 igen szavazata mellett 12-en szavaztak nemmel és egy képviselő tartózkodott, a fideszes Selmeczi Gabriella.
A bizottság elnöke, Podolák György javaslatára Hónig Pétert egy hónapon belül ismét meghallgatják, amikor a szerdán feltett kérdésekre részletesen is válaszolhat.
A miniszterjelölt elmondta: az őszinteséget, a stabilitást, az átláthatóságot, a költségvetési takarékosságot és a minőséget tekinti alapelveknek. Nagy stratégiai tervekre most nincs szükség, a meglévőket kell hatékonyan végrehajtani - tette hozzá.
Ellenzéki képviselők azonban hiányolták a hosszú távú stratégiai elképzeléseket.
Hónig Péter közölte azt is, hogy a minisztériumban nem tervez változtatást, amit azzal indokolt, hogy nagy költséggel és csak hosszabb távú előnyökkel járna.
A hírközlésért is felelős miniszterjelölt ezen a területen a tiszta verseny feltételeit, a cégek felelősségvállalását és a fogyasztóvédelmi tevékenység javítását tartja a legfontosabbnak.
A közlekedési ágazatban a közösségi közlekedés fejlesztése áll a középpontban - mondta. Emlékeztetett arra, hogy jelentős európai uniós források állnak rendelkezésre a közlekedés és az infrastruktúra fejlesztésére, amelyek felhasználásában a hatékonyság, az átláthatóság, a szigorú ellenőrzés és a minőség kapja a központi szerepet. Hónig Péter a közösségi közlekedés finanszírozásában példaként a régi európai uniós államokat említette, ahol az állam vásárolja meg a szolgáltatást, figyelembe véve, hogy az ezzel összefüggő költségvetési kiadások más területen megtérülnek.
Az energiaügyek területén az ellátásbiztonság és a környezetvédelem, nevezetesen az alternatív energiaforrások kérdését nevezte a legfontosabbnak.
A képviselői kérdések jó része részleteket firtatott, többek között azt, hogy hol tart a magyar állam és a német E.ON magyarországi leányvállalatának elszámolási vitája. Podolák György közlése szerint erről várhatóan szeptemberre megállapodás születik.
A még megválaszolatlan kérdések között szerepelt az is, hogy a miniszterjelölt miként akarja megvédeni a Molt, tervezi-e privatizálni a Volánt, illetve a gáz árának emelését. A várható költségvetési megszorításokkal kapcsolatban óvták a leendő minisztert attól, hogy a közlekedés finanszírozását illetően a "fűnyíró elvet" alkalmazzák, vagy, hogy az energiahatékonyságot és takarékosságot szolgáló támogatásokat megkurtítsák.