Görözdi György azt követően nyilatkozott az MTI-nek, hogy az Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes csütörtökön sajtótájékoztatón közölte: a kerület, a kormány és a főváros folytatja a tárgyalásokat a Nyugati pályaudvar környékének rendezéséről, a döntés azonban a kormányé. Demszky Gábor szerint a főváros, a kormány, a kerület és a magánbefektető közötti négyoldalú megegyezésre lenne szükség ahhoz, hogy a realitások szintjére hozzák az álmot.
Görözdi György az MTI-nek nyilatkozva a négyoldalú megegyezéssel egyetértett, de úgy vélte, hogy a befektető nélkül is meg kell tudni állapodnia a másik három félnek.
Az MTI más forrásból úgy értesült, hogy a Demján Sándor nevével fémjelzett TriGránit került szóba magánbefektetőként, nem utolsó sorban azért, mivel telke van a Podmaniczky utca-Teréz körút-Váci út-Dózsa György út által határolt, rehabilitálandó területen. A TriGánit tervezője, a Finta Stúdió második lett a kormányzati negyedre kiírt nemzetközi tervpályázaton.
A miniszterelnöki megbízott szerint mindenekelőtt a fővárosi és a kerületi önkormányzatnak kell elkészítenie azt a szabályzatot, amely a beépíthetőséget rendezi. Ennek birtokában lehet meghatározni a közműfejlesztéseket, de dönteni kell a közlekedésről is.
A terület előkészítése jelenleg is folyik. A múlt évi központi költségvetésben 2 milliárd 756 millió forint szerepelt erre a célra, és miután ebből csak 632 milliót használtak fel a kormányzati projekt irányítói, a megmaradt összeg a további előkészítésre fordítható. Újabb pénzhez lehet jutni a kormányzati negyed tervezett területének használati díjából, amit a magánbefektető fizet majd. Az alapelv ugyanis az, hogy a telek állami tulajdonban marad.
Az alapvető cél, a rozsdaövezet rehabilitálása tehát nem változott, csak annak húzó beruházása, a kormányzati negyed tűnt el a képből - mutatott rá Görözdi György.