A cél az, hogy a befolyt összegből olyan áramot vásároljanak, ami lehetővé teszi a klímát kímélő, széndioxid-kibocsátás nélküli utazást.
A koncepció szerint az ökojegyek átlagban 1 százalékkal kerülnek többe majd, mint a hagyományos jegyek. Egy Berlin és Frankfurt közötti, a másodosztályra szóló jegy ára jelenleg 111 euró, az "ökojegy" ugyan erre a szakaszra csupán 76 centtel kerülne többe. Minél több cég vásárolna mégis ilyen - megemelt árú - jegyet, annál több pénz állna rendelkezésre az úgynevezett regeneratív energia alkalmazására.
A német vasút egyik vezetője nyilatkozatában hangsúlyozta: partnereikkel példát kívánnak mutatni arra, hogy a környezetvédelem előbbre vitele a gazdasági válság idején is lehetséges. Közölte, hogy több nagy cég, köztük a német posta, a SAP vagy a McDonald's Deutschland már jelezte közreműködési - azaz jegyvásárlási - készségét.
A vasút ugyanakkor már előre is tervez. Arra gondol ugyanis, hogy megfelelő kereslet esetén a szóban forgó "ökojegyek" rendszerét a magán utasok számára is kiterjeszti.
A Deutsche Bahn az általa felhasznált áram mintegy felét szénerőművektől szerzi, egynegyedét pedig különböző atomerőművektől. A jövőben - az "ökojegyek" segítségével is - a vízierőművekre és általánosságban a megújítható energiaforrásokra kíván fokozatosan áttérni.
MTI/Menedzsment Fórum