3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A következő évek fejlesztései a XXI. századi vasút megteremtéséről is szólnak - hangsúlyozta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára pénteken a Budapest-Déli pályaudvar és a Budapest-Nagykanizsa vasútvonal átadásának 150. évfordulója alkalmából rendezett ünnepségen, Budapesten.

Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy jelenleg is folynak vasúti pályafelújítások, és 2015-ig főleg európai uniós forrásokból 650 milliárd forint fejlesztés valósul meg.

Völner Pál ünnepi beszédében kitért arra, hogy az Európai Unió nemrégiben hozta nyilvánosságra a közlekedési fehérkönyvet, amely 2050-ig az európai közlekedést meghatározó stratégiai célokat fogalmazza meg, és ennek egyik legfontosabb eleme a vasúti közlekedés erősítése.

Nagy Gábor Tamás, I. kerületi polgármester ünnepi beszédében kiemelte, hogy a 150 évvel ezelőtt átadott vasútvonal nemcsak gazdasági vállalkozás volt, hanem modernizációs, civilizációs kérdés is, a nemzeti vasút pedig a magyar identitáshoz is hozzájárul.

Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az ünnepségen hangsúlyozta, hogy céljuk a nemzeti vasúttársaság és a vasutasság társadalmi elismertségének visszaállítása. Ehhez a vasúti közlekedést az utasok számára vonzóvá kell tenni a szolgáltatás színvonalának emelésével, amelyhez fejlesztéseket kell végrehajtani uniós források bevonásával, továbbá szükséges a vasúttársaság fenntartható finanszírozásának megteremtése az adósságrendezés mellett.

Az Új Széchenyi Tervvel és a Széll Kálmán Tervvel összhangban készül a fejlesztéseket is magában foglaló vasúti stratégia, amelyet hamarosan nyilvánosságra hoznak, és amelyről társadalmi egyeztetést tartanak - mondta Szarvas Ferenc.

A közösségi közlekedési stratégiára vonatkozó kérdésre válaszolva Völner Pál elmondta, hogy jelenleg munkaanyagként van a szaktárca előtt a MÁV stratégia, amely a közösségi közlekedési stratégia része. Amikor megszületik a döntés a vasútról, akkor eldőlnek azok az alapvető kérdések, amelyek a busz és egyéb közlekedési módokra is kiterjednek. Ezt megelőzően a főváros közlekedési helyzetének rendezését és a források allokálását is meg kell oldani. Az államtitkár szerint várhatóan a nyár környékén lesz meg a közösségi közlekedési stratégia.

A MÁV-csoport az egykori Déli Vasút 150 éves megnyitása alkalmából ünnepségsorozatot rendez, amely a Déli pályaudvaron tartott pénteki ünnepséggel kezdődött.

A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum vándorkiállítást rendezett ebből az alkalomból, amelyet pénteken nyitottak meg a Déli pályaudvarnál. A vándorkiállítást az ország több pontján is bemutatják.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!