1p

A következő pár évben a felhasználók által szerkesztett tartalmak (user-generated content, UGC) fogják a weboldalak nyereség-növekedését generálni - főleg a reklámbevételek révén.

Az In-Stat felmérése szerint a közösségi site-ok látogatottsága 2010-re meghaladja a 65 milliót, s ezzel egy időben a nyereség eléri a 850 millió dollárt. Ez utóbbinak nagy része hirdetésekből fog származni. A tanulmányból kiderült, hogy az UGC-oldalak közül jelenleg a YouTube kisfilmmegosztó rendelkezik a legnagyobb részesedéssel a videók piacán, és a MySpace-nek van a legtöbb felhasználója.

Legutóbbi, az online videó-nézési szokásokat felmérő kutatásában a ComScore úgy találta, hogy júliusban több mint 106,5 millió ember, vagyis az amerikai netezők mintegy ötharmada töltött le kisfilmet a webről. Összesen nagyjából 7,2 milliárd videót tekintettek meg az Egyesült Államokban.

A legtöbb videót a Yahoo! oldalain tekintették meg, a második a MySpace volt. A dobogó harmadik fokára a gyorsan növekvő YouTube került, a negyedik és ötödik helyen pedig a Time Warner és a Microsoft állt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!