1p

A detroiti "Big Three" júliusban elvesztette hazai piaca felett az irányítást, miután a külföldi autógyártók a történelemben először megszerezték az amerikai autópiac felét.

A General Motors (GM), a Ford és a Chrysler szenvedte el az ázsiai versenytársak piacszerzését, miután július hónapot bezárólag mindössze a piac 48,1 százalékát uralták, jelenti az AFP hírügynökség.

Az ázsiai autógyártók a piac 44,6 százalékát uralják - melyből a Toyotáé 17,1 százalék -, míg az európai autómárkák 7,3 százalékot birtokolnak.

2005 óta a GM és a Ford közel harmadával csökkentette a béreket, és több mint 14 milliárd dollárt fektettek átszervezési programokba, melyek célja a versenyképesség fokozása volt. A Chrysler idén hatezer állást szüntetett meg Észak-Amerikában, hogy újra nyereségessé tegye a vállalatot.

Mindazonáltal az amerikai autógyártók még mindig nagyon függenek a kisteherautók és az úgynevezett SUV-ok eladásaitól, melyeket a viszonylag olcsó üzemanyagárakra terveztek. Azonban az iraki háború óta a helyzet megváltozott, és az Egyesült Államokban is a kisebb, alacsony fogyasztású autók lettek népszerűek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!