A General Motors (GM), a Ford és a Chrysler szenvedte el az ázsiai versenytársak piacszerzését, miután július hónapot bezárólag mindössze a piac 48,1 százalékát uralták, jelenti az AFP hírügynökség.
Az ázsiai autógyártók a piac 44,6 százalékát uralják - melyből a Toyotáé 17,1 százalék -, míg az európai autómárkák 7,3 százalékot birtokolnak.
2005 óta a GM és a Ford közel harmadával csökkentette a béreket, és több mint 14 milliárd dollárt fektettek átszervezési programokba, melyek célja a versenyképesség fokozása volt. A Chrysler idén hatezer állást szüntetett meg Észak-Amerikában, hogy újra nyereségessé tegye a vállalatot.
Mindazonáltal az amerikai autógyártók még mindig nagyon függenek a kisteherautók és az úgynevezett SUV-ok eladásaitól, melyeket a viszonylag olcsó üzemanyagárakra terveztek. Azonban az iraki háború óta a helyzet megváltozott, és az Egyesült Államokban is a kisebb, alacsony fogyasztású autók lettek népszerűek.